پیشرفت ۷۵ درصدی تصفیه خانه آب شرب تویسرکان

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: تصفیه خانه آب شرب شهرستان تویسرکان ۷۵ درصد فیزیکی دارد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس منصورستوده گفت: تصفیه خانه آب شرب تویسرکان یکی از مهم‌‌ترین پروژه های شهرستان است که پس از ساخته شدن سد سرابی، خط آبرسانی از سد سرابی به تصفیه […]

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان گفت: تصفیه خانه آب شرب شهرستان تویسرکان ۷۵ درصد فیزیکی دارد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای همدان، مهندس منصورستوده گفت: تصفیه خانه آب شرب تویسرکان یکی از مهم‌‌ترین پروژه های شهرستان است که پس از ساخته شدن سد سرابی، خط آبرسانی از سد سرابی به تصفیه خانه و از تصفیه خانه به داخل شهر انجام شده است.

وی افزود: در سال ۱۳۹۴ کلنگ مجموعه تصفیه خانه آب شهر تویسرکان به زمین زده شد. خوشبختانه اکنون بالغ بر ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای همدان ارزش ریالی این پروژه در حال حاضر ۱۲۵ میلیارد تومان برآورد شده است. امیدواریم بزودی تکمیل و تقدیم مردم خوب شهر تویسرکان شود.

ستوده با با اعلام اینکه تصفیه خانه تویسرکان به روش BOT انجام شده است، گفت: به این معنا که پروژه با سرمایه گذاری و اجرای طرح توسط بخش خصوصی انجام شده که در نتیجه آن بهره‌برداری از این طرح به مدت ۲۵ سال در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی خواهد بود. دولت تضمین کرده است در این مدت آب را از این تصفیه خانه خریداری کند، پس از گذشت ۲۵ سال تصفیه خانه در اختیار دولت قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: سیستم DAF از کشور اسپانیا خریداری و امیدواریم بتوانیم باقیمانده کار که نصب تجهیزات هیدرومکانیکال است سریعتر به انجام برسد.