پیشرفت ۴۵درصدی پروژه های جهاد آبرسانی در آذربایجان شرقی

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، گزارشی از روند اجرایی پروژه های محرومیت زدایی از استان ارائه داد و گفت: پیشرفت کل پروژه در سه شهرستان بیش از 4۵ درصد است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، مهندس خانی ضمن ارائه گزارشی از روند اجرایی حفر چاه، احداث مخزن، اجرای شبکه توزیع آب و …ارائه داده و تاکید کرد: شرکت آب و فاضلاب علاوه بر کمیت به کیفیت کار هم اهمیت بسیاری می دهد و علی رغم این که در روند اجرایی پروژه ها مشکلاتی در سطح منطقه شاهد بوده ایم ولی همچنان حرکت اجرای پروژه ها متوقف نشده است.
وی گفت: پروژه های جهاد آبرسانی در ۳ شهرستان ورزقان، هشترود و کلیبر( خداآفرین)، استان آذربایجان شرقی با جدیت در حال انجام است.
مجتمع آبرسانی ستارخان (فاز۲) ورزقان:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: در مجتمع ستارخان ورزقان ۱۶ باب مخزن با حجم ۱۰۰۰ متر مکعب، ۳ باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۵ لیتر در ثانیه، ۶۵ کیلومتر خطوط انتقال همچنین ۲۲ کیلومتر شبکه توزیع انجام خواهد شد.
مهندس خانی افزود: ۶۰ روستا به همراه شهر ورزقان با تعداد ۸۶۶۳ خانوار و مجموع ۳۰۶۴۹ نفر جمعیت       ( مجتمع شامل ۶۴ روستا و شهر ورزقان می باشد) که ۴ روستا قبلا” آبرسانی صورت گرفته است جزء برنامه های این شرکت در این پروژه خواهد بود.
وی اظهار کرد: خرید لوله و تکمیل لوله گذاری خط انتقال به طول ۴۸ کیلومتر، خاکبرداری ۶ باب مخزن و احداث ۲ باب مخزن ۱۰۰ مترمکعبی، ۲ باب ایستگاه پمپاژ در دست اجرا می باشد
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی افزود: کل پیشرفت کار ۷۰ درصد می باشد ( پیشرفت کل مجتمع ۶۵ درصد می باشد).
مجتمع آبرسانی آلمالو هشترود:
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد: در این شهرستان ۴۵ روستا با تعداد ۲۱۸۴ خانوار و مجموع ۷۴۲۶ نفر جمعیت تحت پوشش خواهد گرفت.
مهدس خانی گفت: یک باب ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۱۰ لیتر در ثانیه، یک باب مخزن با حجم ۲۰ مترمکعب و اجرای خطوط انتقال به طول ۸.۵ کیلومتر انجام خواهد شد.
وی تاکید کرد: خط انتقال به طول ۶.۵ کیلومتر، احداث مخزن ۲۰ مترمکعبی از جمله فعالیت های انجام شده در این مجتمع آبرسانی می باشد به طوری که پیشرفت کار در پروژه ۸۰ درصد می باشد.

مجتمع آبرسانی قشلاقات کلیبر ( و خداآفرین) :
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در ادامه گفت: در این مجتمع آبرسانی ۱۲ باب مخزن با حجم ۵۷۳۰ مترمکعب، ۵ باب با ظرفیت ۳۸۰ لیتر در ثانیه، اجرای خطوط انتقال به طول ۶۳.۵ و شبکه توزیع به طول ۲۵ کیلومتر انجام خواهد گرفت.
مهندس خانی افزود: تعداد ۱۶ روستا با ۹۶۳ خانوار و مجموع ۳۶۴۷ نفر جمعیت با قابلیت افزایش به ۶۸ روستا تحت پوشش این پروژه خواهد گرفت.
وی خاطرنشان کرد: در این پروژه لوله گذاری خط انتقال به طول ۳۵ کیلومتر، احداث ۲ باب مخزن ۳۰۰ و آرماتوربندی و بتن ریزی کف و دیوار یک باب مخزن ۲هزار متر مکعبی شاه ولی، آرماتوربندی و بتن ریزی دیوارهای مخزن ۲ هزار مترمکعبی آبش احمد، ۲ باب ایستگاه پمپاژ در دست اجرا جزء فعالیت های انجام شده در پروژه می باشد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذزبایجان شرقی با اشاره به تشکیل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری، مبنی بر توزیع عادلانه خدمات محرومیت‌زدایی گفت: با همکاری شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی، اعتبارات استانی این قرارگاه در آذربایجان‌شرقی مربوط به فاز نخست پروژه آبرسانی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد تومان برای ساخت سه مجتمع آبرسانی و انتقال آب به ۱۲۱ روستا است که در بهمن سال گذشته در منطقه خداآفرین کلنگ‌زنی شد و ۱۱۸۱۰خانوار با جمعیت ۳۷۲۸۳ نفر را تحت پوشش قرار خواهد داد.
مهندس خانی تصریح کرد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، موضوع آبرسانی به روستاها مورد توجه جدی قرار گرفته است تا آنجا که طبق برنامه ارائه شده وزیر نیرو به مجلس شورای اسلامی، میزان پوشش آبرسانی روستایی و جمعیت بهره‌مند در انتهای دولت سیزدهم باید به رقم ۹۰ درصد برسد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی ادامه داد : در راستای طرح جهاد آبرسانی که نهضتی جدید در وزارت نیرو می باشد، آبرسانی آبادی های بالای ۲۰ خانوار استان در اولویت خواهد بود.
خانی افزود: این پروژه ها که پایان سال گذشته آغاز شده است هم اکنون از پیشرفت خوبی برخوردار می باشد و ما در سازوکار طرح‌های آبرسانی علاوه بر همکاری های سپاه پاسداران و آبفای استان از ظرفیت همه نهادهای مردمی، استفاده‌ خواهیم کرد ، تا در کمترین زمان ممکن شاهد اتمام پروژه ها باشیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: طی هماهنگی به عمل آمده از طرف استاندار آذربایجان شرقی و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در ادامه تفاهم نامه تعداد روستاهایی که از طرف قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به نیابت از بسیج سازندگی انجام می گیرد به ۵۵۰ روستا افزایش و آبرسانی در روستاهای  تمام شهرستان های استان تعمیم داده خواهد شد.