پیشرفت ۱۰ درصدی مخزن ۱۰ هزارمتر مکعبی تفت

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از پیشرفت 10 درصدی مخزن 10 هزارمترمکعبی ذخیره‌سازی آب شرب شهر تفت خبر داد.

به گزارش برقآب،مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان یزد از پیشرفت ۱۰ درصدی مخزن ۱۰ هزارمتر مکعبی ذخیره‌سازی آب شرب شهر تفت خبر داد.

شرکت آب و فاضلاب استان یزد در نظر دارد مخزن آب شربی را در شهر تفت احداث کند تا نیازمندی‌های آبی منطقه را تأمین کند و افت فشار آب در شبکه آبرسانی را برطرف سازد. هزینه احداث این مخزن برآورد شده است و پس از بهره‌برداری از آن، حجم مخازن شهر تفت به ۲۲ هزار مترمکعب می‌رسد.

۱. هدف از احداث مخزن آب شرب در شهر تفت:
هدف اصلی احداث مخزن آب شرب در شهر تفت، تأمین آب شرب پایدار برای ساکنین منطقه است. با افزایش جمعیت و نیازمندی‌های آبی، لازم است تأمین و تقویت زیرساخت‌های آبی شهر تفت مدنظر قرار گیرد. همچنین، مخزن آب شرب احداث شده، به منظور برطرف‌کردن افت فشار آب در شبکه آبرسانی شهر نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تدابیر عملی در جهت بهره‌وری بهتر از منابع آبی و ارائه خدمات بهتر به جامعه است.

۲. مخازن آب شرب موجود در شهر تفت:
در حال حاضر، شهر تفت دارای ۴ مخزن آب شرب با مجموع حجم ۱۲ هزار مترمکعب است. اما با بهره‌برداری از مخزن آب شرب جدید، حجم مخازن شهر تفت به ۲۲ هزار مترمکعب افزایش خواهد یافت. این افزایش حجم مخازن، قادر به تأمین آب به بخش‌های بیشتری از شهر تفت می‌شود و در نتیجه، مشکل کمبود آب در این منطقه بهبود خواهد یافت.

۳. زمان بهره‌برداری از مخزن آب شرب جدید:
بر اساس برنامه‌های شرکت آب و فاضلاب استان یزد، پیش‌بینی می‌شود که طرح احداث مخزن آب شرب در شهر تفت تا ابتدای سال آینده به بهره‌برداری برسد. در این نقطه از زمان، شهر تفت ۴ بخش را تحت پوشش این مخزن آب قرار می‌دهد که منجر به تأمین آب شرب مستقل و پایداری در این بخش‌ها می‌شود.

نتیجه‌گیری:
احداث مخزن آب شرب در شهر تفت با هدف تأمین آب شرب پایدار و برطرف‌کردن افت فشار آب در شبکه آبرسانی انجام می‌شود. با بهره‌برداری از این مخزن، حجم مخازن شهر تفت به ۲۲ هزار مترمکعب می‌رسد و شهر تفت بخش‌های بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد. امیدواریم که این طرح به انجام خود برسد و مشکل کمبود آب در شهر تفت بهبود یابد.