پیشرفت ۹۰ درصدی اجرای شبکه فاضلاب خیابان مدرس شاهین شهر

مدیر آبفای شاهین شهر می گوید: عملیات لوله گذاری خط انتقال فاضلاب خیابان مدرس ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی  داشته است.

شاهرخ شریفی با بیان این که عمر شبکه جمع آوری فاضلاب در شاهین شهر به بیش از ۵۰ سال می رسد افزود: این طرح با هدف توسعه و ارتقاء خدمات جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب از  آبان ماه سال گذشته عملیاتی شد و در آن ۱۲۰۰ متر لوله پلی اتیلن با قطر ۶۰۰ میلیمتر در عمق متوسط ۶ متری زمین اجرا شد.

وی هزینه خرید و اجرای طرح لوله گذاری خط انتقال فاضلاب خیابان مدرس شاهین شهر را ۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی آبفای منطقه شاهین شهر اعلام کرد و افزود: پیش بینی می شود این طرح تا دو هفته آینده به بهره برداری برسد.

مدیر آبفای شاهین شهر در خصوص اجرای عملیات لوله گذاری خط انتقال فاضلاب بلوار طالقانی این شهر نیز گفت: این طرح از دی ماه سال گذشته با اعتباری بالغ بر۳۵۰ میلیارد ریال (شامل خرید و اجرا) از محل اعتبارات عمرانی و داخلی به روش نوین  به وسیله دستگاه  TBM آغاز شده است.

وی افزود: دستگاه  TBM هوشمندانه  با رعایت شیب و با کمک دوربین های نقشه برداری، شروع به حفاری تونل می کند و در فواصل بین هر دو حوضچه، عملیات لوله گذاری در تونل و احداث حوضچه انجام می شودکه یکی از روش های نوین در دنیا محسوب می شود.

شریفی افزود:  کل مسیر خط انتقال فاضلاب بلوار طالقانی شاهین شهر به طول ۶۴۲۶  متر  با قطرهای ۱۲۰۰ تا  ۱۶۰۰ میلی متر است که در سال های گذشته در حدود ۱۴۰۰ متر آن اجرا شده است.

وی گفت: اجرای ۱۲۰۰ متر دیگر از این خط انتقال با  قطر ۱۴۰۰ میلیمتر و از جنس پلی اتیلن در عمق  متوسط ۷ متری زمین  در حال اجراست که تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شریفی علت انتخاب مسیر این طرح پروژه از سه راه خیابان مدرس تا سه راه خیابان نبوت را فرسودگی شدید و حادثه خیز بودن مسیر مذکور عنوان کرد و گفت: طول کل شبکه جمع آوری فاضلاب شاهین شهر در حدود ۴۰۰ کیلومتر و طول خط انتقال فاضلاب در حدود ۱۵ کیلومتر است که به دلیل قدمت بالا بخش های زیادی از آن باید اصلاح و باز سازی شود.

 

پیشرفت ۹۰ درصدی اجرای شبکه فاضلاب خیابان مدرس شاهین شهر