پیشرفت فیزیکی پروژه های جهاد آبرسانی استان قزوین به ۴۶ درصد رسید

به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های تامین آب آشامیدنی روستایی موسوم به جهاد آبرسانی در این استان به ۴۶ درصد رسیده و همچنان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، داراب بیرنوندی با اعلام این مطلب خاطر نشان کرد: طرح جهاد آبرسانی در ۹۶ روستای استان و در ذیل پنج مجتمع آبرسانی شامل مجتمع های الموت، قاقازان، ضیا آباد ۱و۲ ، فارسجین و ماهین  در قالب قراردادی به مبلغ ۲۳۹ میلیارد تومان در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: با اجرای طرح جهاد آبرسانی ۳۲ هزار نفر از جمعیت روستایی استان قزوین تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار می گیرند.

بیرنوندی اضافه کرد: برنامه ریزی برای اجرای فاز دوم این طرح نیز در دست اقدام است که در قالب آن نیز ۱۴۰ روستای دیگر تحت پوشش این طرح قرار می گیرند.

وی یادآور شد: پروژه های جهاد آبرسانی در استان قزوین توسط شرکت آب و فاضلاب استان قزوین و مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و همت و محوریت سپاه استان ِ ،سازمان بسیج سازندگی و همکاری و همراهی خوب استانداری و سایر دستگاههای اجرایی در حال اجراست.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در خاتمه تصریح کرد:  انشالله در ادامه کار با بهره برداری روستاهای تعریف شده شاهد تحول عظیمی در موضوع تامین آب پایدار برای مناطق مختلف استان در سطح روستاها خواهیم بود.

برنامه ریزی برای فاز دوم نیز در حال اقدام است که در آن ۱۴۰ روستای دیگر به این طرح اضافه می شوند. اجرای طرح توسط شرکت آب و فاضلاب استان قزوین و مشارکت امام حسن مجتبی (ع)، سپاه، سازمان بسیج سازندگی و دستگاههای اجرایی صورت می گیرد. ادامه این کار منجر به تحولات عظیمی در تامین آب پایدار برای مناطق مختلف استان در سطح روستاها خواهد شد.