معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری آبفای کشور:

 پیاده سازی برنامه ایمنی آب یکی از سیاست های جدی شرکت است

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری آبفای کشور در چهاردهمین گردهمایی مدیران مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب: پیاده سازی برنامه ایمنی آب یکی از سیاست های جدی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور است.

به گزارش برقآب، در این گردهمایی هاشم امینی معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه دلسوزترین، صادق ترین و دقیق ترین نیروهای سازمان در بخش کنترل کیفی فعال هستند، اظهار داشت: از ۱۳۳۳ شهر و حدود ۳۳۰۰ روستایی که در کشور وجود دارد بیشترین نمونه های کلرسنجی و کنترل کیفیت در حوزه روستاها صورت می گیرد. از سوی دیگر نیز هم در کیفیت آب و هم در مسائل زیرساختی کارهای ارزشمندی صورت گرفته است.

وی در ادامه به تلاش شبانه روزی بی منت در حوزه کنترل کیفیت اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: شغل ما حساس است و باید بیشترین توجه را در موضوع کنترل کیفی داشت. لازم است که در این حوزه بهترین نیروهای سازمان به کار گرفته شوند و در بین آنها نیز ایجاد انگیزه کرد؛ چراکه آنچه دیگران نمی بینند، نیروهای کنترل کیفی بر آن واقف هستند. بنابراین همکاران این بخش هم به جهت نوع نگاه و هم از حیث تجربه با سایر نیروهای سازمان تفاوت دارند.

امینی مسئله آموزش را یک ضرورت اجتناب ناپذیر دانست و افزود: باید برای آموزش برنامه ریزی های جدی صورت گیرد، هم در کسب مدیریت دانش و هم در مسئله انتقال تجربیات، آموزش یک ضرورت است. همکاران حوزه کنترل کیفی نیز باید تجربیات خود را با یکدیگر مبادله کنند تا از این طریق رشد و ارتقای خود و سازمان را فراهم کنند.

معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور همچنین گفت: برنامه های آموزشی از طریق اساتید دانشگاه و آموزش های بین المللی باید به صورت توامان انجام شود. در مسئله کنترل کیفی می بایست مباحث روز دنیا همواره فراگرفته شود.

وی توجه به پیاده سازی برنامه ایمنی آب را یکی از سیاست های جدی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور دانست و اظهار داشت: در این زمینه همکاری با دستگاه های مرتبط از جمله وزارت صمت، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست ضرورت دارد و مدیران کنترل کیفی نسبت به پیاده سازی برنامه ایمنی آب در شهرها و روستاها اهتمام جدی داشته باشند.

امینی در پایان به لزوم اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری اشاره کرد و گفت: یکی از نکاتی که باید به آن توجه داشت مسئله پیشگیری است. باید توجه داشته باشیم که پیش از هر اتفاقی در حوزه آب شامل تغییرات رنگ، بو یا اپیدمی آلودگی، می بایست پیشگیری های لازم ضورت بگیرد تا مبادا آب آلوده به مردم برسد.