کسب رتبه برتر از میان 90 شرکت آب و برق در کنفرانس ملی GIS

پژوهشگران شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با دست پر به خانه بازگشتند

در هفتمین کنفرانس ملی سیستم های موقعیت مکانی جغرافیایی GIS در صنعت آب و برق کشور، پژوهشگران شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با 11 مقاله علمی و پژوهشی و ارائه آخرین دستاوردهای خود در شرکت، جوایز این کنفرانس را از آن خود کردند.

به گزارش برقآب، روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی؛ معاون حقوقی، پشتیبانی و امور مجلس وزیر نیرو در کنفرانس ملی GIS در صنعت آب و برق با بیان این که بیش از ۹۹ درصد از روستاهای کشور از نعمت برق برخوردار هستند، گفت: خوشبختانه امروزه با تلاش متخصصان و پژوهشگران صنعت آب و برق، بیش از ۹۹.۷ درصد روستاهای کشور از نعمت برق برخوردار هستند و در حال حاضر ظرفیت تولید برق به بیش از ۹۱ هزار مگاوات رسیده است.

” احمد حیدری” ادامه داد: ۱۳ برابر شدن ظرفیت تولید، ایران را زمره ۵ کشور برتر در بخش تولید برق دنیا قرار داده است به گونه ای که ایران اکنون جزو کشورهای بسیار پیشرفته در صنعت برق است.

معاون پارلمانی وزیر نیرو ادامه داد: سال گذشته با همکاری شهروندان و صنایع کل کشور توانستیم مشکلات مربوط به ناترازی در بخش آب و برق را با فرهنگ سازی صحیح مصرف، و هم چنین تولید بیش از ۶ هزار مگاوات برق، مدیریت کرده و با موفقیت این شرایط را پشت سر بگذاریم.

قائم مقام شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی نیز در این مراسم با ابزار خرسندی از کسب رتبه نخست شرکت در کنفرانس GIS، گفت: با دیگر مفتخریم که توانستیم با تلاش پژوهشگران شرکت، رتبه برتر را در این کنفرانس کسب کنیم.

“مجید زاهدی نیا” با بیان این که این شرکت از ارتباط با جامعه دانشگاهی، پژوهشگران، نخبگان و اندیشمندان در حوزه برق با آغوش باز استقبال می کند، تاکید کرد: در حال حاضر به کارگیری و استفاده از سیستم های هوشمند سازی، مدیریت بحران و پدافند غیرعامل، راهبری و مدیریت و داده ها و پردازش می تواند کمک شایانی به توسعه زیرساخت های شبکه های توزیع برق کند که در این راستا شرکت توزیع نیروی برق استان از همه پژوهشگران دعوت به کمک به توسعه زیر ساخت های شبکه برق استان می کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمام تلاش این شرکت بر این است که همه زیرساخت شرکت در سیستم موقعیت مکانی جغرافیایی استان “GIS” ، ثبت شود تا بتوان بر اساس داده های دریافتی، تجزیه و تحلیل دقیق و جامعی از شبکه توزیع برق استان داشته باشیم.

رئیس گروه GIS و مطالعات سیستم شرکت نیز در این کنفرانس با بیان این که شرکت توزیع نیروی برق استان توانست رتبه برتر را در ارائه مقالات و هم چنین راه اندازی غرفه، در میان همه شرکت ها کسب کند، گفت: در این کنفرانس بیش از ۷۰۰ مقاله علمی از سراسر کشور به دبیرخانه این کنفرانس ارسال شده بود که با اعلام نتایج داوری از میان ۲۹۰ مقاله منتخب، ۹۰ مقاله به صورت شفاهی و بیش از ۲۰۰ مقاله نیز به صورت پوستر در این کنفرانس ارائه شد، که خوشبختانه شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی توانست رتبه برتر را کسب کند.

“حمید براتی” ادامه داد: این شرکت با ثبت ۱۰۰ درصدی شبکه توزیع برق استان در نرم افزار GIS و طراحی و پیاده سازی شبکه های توزیع برق با استفاده از مدل واقعی عوارض با گرافیک و سرعت بالا و ارائه آن در نمایشگاه کنفراس، توانست نظر مخاطبان را در تجزیه و تحلیل شبکه های توزیع برق استان، جلب کند.

“براتی” هم چنین از حضور “آرزم دهستانی” مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و آمار وزارت نیرو درغرفه شرکت خبر داد و خاطر نشان کرد: حضور و استقبال گسترده مدیران ارشد وزارت نیرو و شرکت توانیر از غرفه شرکت برق استان، نشان از اقدامات و تلاش های پژوهشگران و متخصصان این شرکت است.

لازم به ذکر است؛ هم زمان با برپایی نمایشگاه جانبی هفتمین کنفرانس سیستم اطلاعات مکانی در صنعت آب و برق که به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات برگزار شد، ۹۰ شرکت دستاوردهای خود در حوزه کاربرد GIS در این صنعت را به نمایش گذاشتند، که در ارزیابی انجام شده توسط وزارت نیرو در خصوص استقرار سیستم اطلاعات مکانی (GIS)، شرکت توزیع برق خراسان شمالی حائز رتبه برتر شد و تندیس و لوح تقدیر خود را با امضا معاون سرمایه انسانی، تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت نیرو دریافت کرد.