پویش نجات قطره ها به همت آب منطقه ای البرز برگزار شد

پویش نجات قطره ها به خواسته‌ی اهالی تُرک‌آباد  در این محله برگزار می‌شد. ظهرِ شنبه که باران گرفت گمان کرده بودیم این‌همه برنامه‌ریزی و دوندگی برای برگزاری رویدادِ نقاشی دیواری کودکان، بی‌نتیجه خواهد ماند. نه اینکه بی‌نتیجه بماند ها؛ اما چشمانِ مشتاق و در عینِ حال نگرانِ بچه‌های منتظر توی سالنِ فرهنگ‌سرای فردوسی، دادنِ خبرِ […]

پویش نجات قطره ها به خواسته‌ی اهالی تُرک‌آباد  در این محله برگزار می‌شد.

ظهرِ شنبه که باران گرفت گمان کرده بودیم این‌همه برنامه‌ریزی و دوندگی برای برگزاری رویدادِ نقاشی دیواری کودکان، بی‌نتیجه خواهد ماند. نه اینکه بی‌نتیجه بماند ها؛ اما چشمانِ مشتاق و در عینِ حال نگرانِ بچه‌های منتظر توی سالنِ فرهنگ‌سرای فردوسی، دادنِ خبرِ تعویقِ برگزاری رویداد را به آن‌ها تقریبا ناممکن می‌کرد.

ساعت ۱۲:۳۰ بود تقریبا که بارانِ سیل‌آسای ناگهانی قطع شد و بچه‌ها از خوشحالی، جیغ و فریاد می‌کشیدند و توی حیاطِ فرهنگ‌سرا پخش شده بودند.

رویداد اولمان در پارک لاله حصارک برگزار شده بود و به دلیل استقبال اهالی، سایر محلات هم برای میزبانی اعلام آمادگی کرده بودند.

هیبت‌الله احمدی روز قبل از برگزاری، طرحِ مرتبط با موضوع آب را روی دیوار نقاشی کرده بود. حالا بچه‌ها بعد از شرکت در کارگاه قصه‌گویی که توسط شمیم شبرخ برگزار شد، زنبیل گذاشته بودند جلوی طرح‌های دلخواهشان کنارِ دیوار و منتظر که رنگ‌ها بهشان برسد.

اما این بار پویش نجات قطره ها یک ویژگیِ دیگر هم داشت؛ برگزاری اولین کارگاه آموزشی “وضعیت منابع آبی و نقش بانوان در مدیریت مصرف آب” که قرار است به طور مستمر در فرهنگ‌سرا برگزار شود و بانیِ این کار نیز شرکت آب منطقه‌ای البرز است.