پویش اردوی راهیان پیشرفت سفیران دانش‌آموزی تولید برق راه‌اندازی شد

پویش "اردوی راهیان پیشرفت، سفيران دانش‌آموزانی تولید برق" با همکاری شرکت مادرتخصصی برق حرارتی و آموزش‌وپرورش شهر تهران به منظور حضور دانش‌آموزان در نیروگاه‌های تولید برق استان تهران و اطلاع از فرایند تولید این حامل انرژی و پیچیدگی‌های آن راه‌اندازی شد.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه خبری برق حرارتی، نشست برنامه‌ریزی جهت بازدید دانش‌آموزان از نیروگاه‌های تولید برق استان تهران با حضور مدیرکل دفتر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شرکت برق حرارتی و مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران برگزار شد.
در ابتدای این نشست حسین طارمی، مدیرکل دفتر روابط‌عمومی و امور بین‌الملل برق حرارتی به تدوین و ابلاغ دستورالعمل بازدید از نیروگاه‌های حرارتی کشور اشاره کرد و گفت: این دستورالعمل به منظور نمایش شرایط و سختی‌های تولید برق از طریق ارتباط چهره به چهره با جامعه هدف دانش‌آموزی و جهت معرفی صنعت تولید برق و ترویج فرهنگ مصرف بهینه به ویژه برای خانواده‌ها تدوین و ابلاغ شده است.
وی با تاکید بر اینکه در تدوین این دستورالعمل در تلاش بودیم تا سختی‌های تولید برق برای دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌های اصلی کشورمان به خوبی تببین شود، عنوان کرد: تحقق این موضوع تاثیر بسزایی در تبیین و آموزش مدیریت مصرف به عنوان یک رویکرد فرابخشی و ملی خواهد داشت.
مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت برق حرارتی با بیان اینکه در همین راستا دبیرخانه طرح بازدید از نیروگاه‌های حرارتی سراسر کشور در نیروگاه طرشت افتتاح و اقدامات لازم انجام شده است، اظهار داشت: با افتتاح دبیرخانه تمامی اقدامات انجام شده در تمامی نیروگاه‌های سراسر کشور ثبت و مستند خواهد شد.
علیرضا کریمیان، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این نشست با بیان اینکه آموزش و پرورش نقش بسیاری در فرهنگ‌سازی و امیدآفرینی دانش‌آموزان برعهده دارد، عنوان کرد: از آنجایی که دانش‌آموزان سرمایه‌های گرانبهایی برای این مرز و بوم هستند، بنابراین نهادینه‌سازی امور و آشنایی آن‌ها با توان دانشمندان کشور ضروری است.
وی ادامه داد: در همین راستا راه اندازی پویش “اردوی راهیان پیشرفت، سفیران دانش آموزی تولید برق” با همکاری آموزش و پرورش تهران و شرکت برق حرارتی تاثیر بسزایی در شناخت مدیران، معلمان و دانش‌آموزان از سختی‌های تولید برق دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در پایان تصریح کرد: باتوجه به اینکه در خردادماه و همزمان با آغاز امتحانات پایان ترم دانش‌آموزان، برگزاری اردو در مدارس ممنوع می‌شود، بنابراین اردیبهشت‌ماه یک فرصت طلایی جهت برگزاری بازدید گروه‌های هدف از نیروگاه‌های استان تهران است و باید بیشترین بهره را از آن ببریم.