پوشش ۹۶ درصدی آب شرب روستاهای شهرستان مشهد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: 96 درصد روستاهای شهرستان مشهد تحت پوشش خدمات آب شرب هستند.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی آبفا مشهد، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: ۹۶ درصد روستاهای شهرستان مشهد تحت پوشش خدمات آب شرب هستند.

حسین اسماعیلیان با بیان این مطلب اظهارکرد: تامین آب ۲۹۷ روستای تحت پوشش آبفای مشهد با استفاده از ۲۲۷ منبع تامین آب شامل ۱۹۱ حلقه چاه، ۲۱ دهنه چشمه و ۱۷ رشته قنات انجام می شود. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۳۲۱ هزار نفر جمعیت روستایی شهرستان مشهد تحت پوشش خدمات رسانی شرکت آب و فاضلاب مشهد هستند افزود: در سال های اخیر اقدامات بسیار خوبی جهت آبرسانی روستایی انجام شده که ارتقاء شبکه و خط انتقال آب به این روستاها به طول ۲ هزار و ۱۵۷ کیلومتر، بخشی از مهمترین این اقدامات بوده است.

اسماعیلیان همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر آبرسانی به ۵۰ روستا به صورت سیار و با تانکر انجام می شود اضافه کرد: از ابتدای تحویل ۲۲۲ روستا به آبفای مشهد، تعداد ۱۱۴ روستا یعنی بالای ۵۰ درصد با تنش آبی سخت مواجه بودند و در حال حاضر که تعداد روستاهای تحویل گیری شده به حدود ۳۰۰ روستا رسیده، با اجرای پروژه های متعدد از جمله اجرای خطوط انتقال، ایجاد شبکه توزیع، حفرچاه، لایروبی قنوات، ساخت مخازن و ایجاد ایستگاه های پمپاژ، بیش از ۳۰ درصد کاهش در تعداد روستاهایی که تنش آبی دارند را شاهد هستیم به طوریکه هم اکنون ۶۰ روستا با تنش آبی رو به رو هستند.

اسماعیلیان همچنین در مورد ۴ درصد روستای باقی مانده ای که تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب مشهد نیستند نیز بیان کرد: ما مشکلی در خصوص تحویل گیری روستاهای باقی مانده نداریم و صرفاً مردم یا مسئولان این روستاها تمایلی به همکاری و تحویل دهی منابع موجود تامین آب روستا ندارند.