پروژه های تامین آب شرب روستاهای شهرستان تکاب همزمان با دهه فجر افتتاح شد

افتتاح پروژه های تامین آب شرب روستاهای شهرستان تکاب

به گزارش برقاب،به همین مناسبت و با حضور فرماندار و مسئولین ادارت شهرستان تکاب، پروژه های تامین آب شرب روستاهای عربشاه گروس و آرپاچای شهرستان تکاب افتتاح و پروژه آبرسانی به روستای فیض آباد از تصفیه خانه آب شرب کوثر تکاب نیز کلنگ زنی شد.

در مراسم بهره برداری از این پروژه ها مدیر امورآب و فاضلاب تکاب با ارائه گزارش از مراحل اجرای این پروژه ها اظهار داشت: پروژه های تامین آب شرب روستاهای عربشاه گروس و آرپاچای در مجموع با اعتباری در حدود۱۲میلیارد و سیصد میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و بخشی نیز با مشارکت اهالی روستاهای فوق به اجرا در آمده است .

امیرکرامتی افزود: این پروژه ها با بهسازی ۲ دهنه چشمه ، اجرای ۶۵۰/۱ کیلومتر خط انتقال و اجرای یک واحد ایستگاه پمپاژ به اتمام رسیده است.

وی در خصوص آعاز عملیات اجرایی آبرسانی به روستای فیض آباد از تصفیه خانه آب کوثر تکاب نیز گفت: روستای فیض آباد که در حال حاضر آب آن از طریق مجتمع ۸ روستایی کوسه پیری تامین میشود بعلت قرار گرفتن در انتهای مسیر در فصول گرم سال با تنش جدی آب مواجه بود که با پیگیری اهالی روستا، فرمانداری و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اعتباری در حدود ۲۰ میلیارد ریال برای این منظور از محل اعتبارات استانی تخصیص داده شده که عملیات آن در حال اجرا است.

فرماندار تکاب نیز در این مراسم با اشاره به کمبود آب شرب مخصوصا در روستاهای تکاب گفت : این روستاها از جمله روستاهای پرتنش آبی تکاب هستند که مشکلات جدی برای تامین آب شرب آنها بویژه در فصول گرم سال وجود داشته که با افتتاح این پروژه ها این مشکلات مرتفع و اهالی از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.

حیدری آزاد در پایان از تلاش های شبانه روزی مجموعه آب و فاضلاب استان و شهرستان تکاب در راستای تامین آب شرب مورد نیاز مردم قدردانی کرد.