پروژه نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی شهرستان دشتی بهره برداری شد

روز پنجشنبه همزمان با دومین روز دهه مبارک فجر  از پروژه نیروگاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی شهرستان دشتی با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار بهره برداری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر ؛ با حضور استاندار محترم، معاونین استاندار، فرماندار شهرستان دشتی و نماینده مردم شریف دشتی و تنگستان ، اصحاب رسانه و سرمایه گذار پروژه نیرو گاه خورشیدی ۲۰۰ کیلوواتی و پروژه های بخش توزیع  شهرستان دشتی با اعتباری بالغ بر ۲۰۲ میلیارد ریال مورد بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی قرار گرفت .

غلامرضا حشمتی در این آیین با تبریک دهه مبارک فجر گفت: استان بوشهر اکنون ۳۶ نیروگاه خورشیدی (کمتر از ۲۰۰ کیلووات) با مجموع ظرفیت یکهزار و ۷۹۰ کیلووات دارد که شهرستان دشتی با یک هزار و ۶۵ کیلووات بیشترین نیروگاه‌ها را به خود اختصاص داده است.

وی بیان کرد: شهرستان دشتی در دشت پلنگ نیز یک نیروگاه خورشیدی ۲ مگاواتی دارد که با این ظرفیت به یکی از قطب‌های نیروگاه خورشیدی استان  تبدیل شده است.

حشمتی ادامه داد: این شرکت  از سرمایه گذاران برای ورود به این عرصه و تولید برق خورشیدی در بوشهر دعوت و اعلام حمایت می نماید.

حشمتی در باره پروژه‌ای که امروز عملیات اجرایی آن در شهرستان دشتی آغاز شد،  اظهار کرد: در قالب این نیروگاه خورشیدی ۲۰۰  کیلووات برق تولید می‌شود و برای ساخت آن  ۷۰  میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

وی افزود: فاز دوم این نیروگاه نیز در مجاورت واحد فعلی امروز کلنگ زنی می‌شود که امید است تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری برسد.

حشمتی با اشاره به تسهیل چشمگیر روند سرمایه‌گذاری در این بخش نسبت به سال‌های گذشته، اعلام می‌کند: با پیگیری های انجام شده زمین مورد نیاز برای احداث بیش از ۷۵۰  مگاوات  شناسایی، تثبیت و تخصیص داده شده و آماده استقبال از سرمایه‌گذاران هستیم.

رییس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان بوشهر در این ارتباط به روزهایی وابستگی صنعت برق کشور در پیش از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: آن زمان حتی پیچ و مهره‌های دکل‌های توزیع برق نیز از خارج کشور وارد می‌شد و در زمینه مهندسی و خدمات فنی و مطالعات این حوزه ۱۰۰ درصد وابسته بودیم .

وی ادامه داد: امروز فعالیت‌های فنی و توزیع و تولید برق به طور کامل به دست توانمند متخصصان بومی انجام می‌شود

دکتر محمدی زاده استاندار بوشهر نیز بر لزوم همکاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی برای تسهیل سازی فرآیندهای اداری برای جذب و جلب سرمایه گذاران  ، و از استفاده و توسعه انرژی های خورشیدی در استان و احداث شهرکهای نیروگاهای خورشیدی تاکید نمودند