پروژه سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان برتر شد

مرکز تحقیقات بتن ایران (متب) پروژه سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان را به عنوان پروژه برتر در بیست و ششمین همایش سالیانه انجمن بین المللی بتن آمریکا (ACI) شاخه ایران معرفی کرد.

به گزارش برقآب، به نقل از شبکه خبری سازمان آب و برق خوزستان، در این همایش که همه ساله جهت معرفی استاد برتر، پایان نامه برتر، مقاله برتر و نیز پروژه های برتر منتخب کشور برگزار می شود؛ رضا نیکروان (رئیس گروه اجرایی سد مارد) با پروژه سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان از میان ۷۴ پروژه عمرانی معرفی شده به این جشنواره، به عنوان پروژه عمرانی منتخب توسط کمیته تخصصی این همایش انتخاب شد.

محمدتقی منصوری­کیا (مدیریت طرحهای توسعه سد و نیروگاه) در این همایش به نمایندگی از مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان به عنوان کارفرمای این پروژه، لوح یادبود و تندیس پروژه منتخب را از طرف هیئت رئیسه انجمن بین المللی بتن آمریکا (ACI) شاخه ایران و مرکز تحقیقات بتن (متب) دریافت کرد. همچنین لوح یادبود و تندیس هایی به مدیران عامل پیمانکار و مشاور این پروژه نیز اهدا شد.

پروژه سد و قفل کشتیرانی مارد آبادان در ۱۶ کیلومتری شهر آبادان بر روی رودخانه کارون به جهت جلوگیری از ورود آب شور دریا به رودخانه کارون جهت بالارفتن راندمان تولیدات کشاورزی از طریق تامین آب خام پایدار برای صنعت و ۳۲۰۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی و جلوگیری از نابودی نخیلات آبادان و خرمشهر با ۲۸ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است. پیمانکار این پروژه قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء و مشاور کارفرما شرکت مهندسی مشاور طوس آب است.