احمد وحیدی وزیر کشور عنوان کرد:

پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج پیشرفت مطلوبی دارد

احمد وحیدی وزیر کشور برای اطلاع از آخرین وضعیت پروژه در دست اجرای انتقال آب از سد آزاد به سنندج، از تصفیه خانه آب این شهر بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کردستان، در این بازدید دکتر زارعی کوشا استاندار کردستان، مهندس فرهاد مدیرعامل شرکت آبفا، مهندس آریانژاد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای و همچنین مسئولین شرکت مدیریت توسعه منابع آب و نیروی ایران به عنوان متولی پروژه انتقال آب از سد آزاد به تصفیه خانه سنندج حضور داشتند.

در این بازدید مجری طرح آبرسانی به سنندج اظهار داشت: سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه خانه سنندج که منبع مالی آن تامین شده است، در حال حاضر ۹۵ درصد پیشرفت دارد و به زودی به بهره برداری می رسد.

حبیب الله علی اصغری افزود: این طرح، ۲۷ کیلومتر طول دارد و برای تامین آب شرب جمعیت۷۰۰ هزار نفری این شهر طراحی شده است و از طریق این خط لوله، سالانه ۵۷ میلیون مترمکعب آب به سنندج انتقال می یابد.

وزیر کشور نیز در این بازدید بر ضرورت تسریع در اتمام و اجرای این پروژه تاکید کرد و گفت: تمام هم‌ و غم دولت سیزدهم رفع دغدغه‌های مردم است.

وحیدی با تاکید بر اینکه منافع و اهداف این طرح باید محقق شود، تصریح کرد: امیدواریم هرچه زودتر شاهد بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی این است که طرح آبرسانی از سامانه انتقال آب سد آزاد به تصفیه‌خانه سنندج به زودی به بهره‌برداری برسد و آب با کیفیتی تحویل مردم داده شود، گفت: این پروژه با سرعت خوبی پیشرفت داشته و منابع مالی آن تامین است.

وزیر کشور با بیان اینکه با افتتاح این پروژه نیازمندی‌های حوزه صنعت و کشاورزی رفع و ۵ هزار هکتار زیرکشت خواهد رفت، تصریح کرد: طرح انتقال آب موجب اشتغال‌زایی خواهد شد و از بحران و فرونشست منطقه قروه و دهگلان جلوگیری می کند.

وحیدی با یادآوری اینکه اولویت دولت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در سراسر کشور است، عنوان کرد: بهره‌برداری از پروژه آبرسانی از سامانه انتقال به تصفیه‌خانه سنندج، باعث خوشحالی مردم خواهد شد.