پروژه آبرسانی به شهر هرسین وارد فازهای پایانی خود شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه خبرداد: پروژه اضطراری آبرسانی به شهر هرسین وارد فازهای پایانی خود شد.
از مصوبه وزیر نیرو تا پیگیری و اجرا توسط شرکت آبفا

به گزارش پایگاه خبری برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه؛ رضا داودی اظهار کرد: این پروژه که یکی از مصوبات سفر وزیر محترم نیرو به استان کرمانشاه بود، درحال حاضر در چند جبهه کاری فعال بوده و از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است.

ایشان خاطر نشان کرد: این پروژه دارای مولفه های مختلفی ازجمله اجرای بیش از ۷ کیلومتر خطوط انتقال، حفر و تجهیز ۸ حلقه چاه به همراه ایستگاه پمپاژ و احداث یک باب مخزن به حجم ۳۰۰۰ متر مکعب می باشد که پس از بهره برداری می تواند مشکل آبرسانی به مناطق بالا دست و مرتفع شهر هرسین را حل کرده و دغدغه شرکت آبفا استان کرمانشاه مبنی بر عدم وجود منبع تامین جایگزین آب شرب را برطرف نماید.

داودی با اشاره به اینکه طرح آبرسانی به شهر هرسین جزء اولویت های ویژه استاندار کرمانشاه است، یادآور شد: تاکنون جلسات متعددی در جهت پیشرفت و برطرف نمودن موانع و معارضین این پروژه در قرارگاه آبرسانی استان در استانداری کرمانشاه برگزار شده است که سبب گردیده بسیاری از مشکلات و موانع این طرح حل و فصل شود. وی عنوان کرد: تاکنون این پروژه با ۹۶ درصد پیشرفت در ساخت مخزن و در مجموع با ۷۰ درصد پیشرفت می تواند با تخصیص اعتبار به مبلغ ۷۵ میلیارد تومان، تا پایان سال و یا نهایتا قبل از تنش آبی سال ۱۴۰۳ وارد مدار بهره برداری شود.

رضا داودی تصریح نمود: بخش پایانی اجرای خطوط انتقال در خیابان اصلی شهر هرسین به دلیل بارهای ترافیکی در مرحله صدور مجوز حفاری توسط شهرداری این شهر قرار دارد که به محض صدور این مجوز، ادامه عملیات خط انتقال در معبر اصلی شهر نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه و رئیس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان، ضمن بیان اینکه رساندن آب شرب سالم و پایدار به هم استانی های عزیز وظیفه و رسالت اصلی ما است، افزود: ما باید هرگونه که می توانیم در مصرف این نعمت گرانبها صرفه جویی کرده و از اسراف آن بپرهیزیم چرا که بدون آب لحظه ای زندگی نمی توان کرد.