با طرحهاي كاهش اوج بار در اصفهان

۲۷۰۰ میلیارد پاداش به صنایع همکار پرداخت شد

13 صنعت بزرگ استان اصفهان كه در تابستان سال1401 و در ساعات اوج بار با شركت برق منطقه اي اصفهان همكاري كردند مبلغي بالغ بر 2700 ميليارد ريال پاداش به ميزان ساعات كاهش مصرف و همكاري با اين شركت دريافت كردند.

۱۳ صنعت بزرگ استان اصفهان که در تابستان سال۱۴۰۱ و در ساعات اوج بار با شرکت برق منطقه ای اصفهان همکاری کردند مبلغی بالغ بر ۲۷۰۰ میلیارد ریال پاداش به میزان ساعات کاهش مصرف و همکاری با این شرکت دریافت کردند.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای اصفهان مهندس سید محمد رضا نوحی سخنگوی صنعت برق اصفهان ضمن تشکر از همکاری خوب صنایع استان اصفهان به ویژه صنایع بزرگ در سال ۱۴۰۱ با برنامه کاهش مصرف در زمانهای اوج بار ابراز امیدواری کرد همکاری صنایع بزرگ با صنعت برق همواره تداوم داشته باشد تا بتوان برق مطمئن و پایدار را برای همه تامین کرد.

مهندس نوحی اجرای برنامه های مدیریت بار شبکه را از به روز ترین روشهای تامین انرژی در سطح جهان دانست و گفت: قیمت برق در کشور ما برای مشترکان و به خصوص صنایع بسیار ارزان است و از سوی دیگر هزینه بسیار بالای احداث نیروگاهها و همچنین آلاینده بودن نیروگاههای فسیلی موجب شده تا در کشورهای مختلف برای ساعات اوج بار برنامه های مدیریت بار و مصرف انرژی برای مشترکان بزرگ مانند صنایع تدوین شود .

وی تصریح کرد: طرح مذکور هرسال از ۱۵ خرداد به اجرا درآمده و تا پایان شهریورماه ادامه دارد و طبق الگوهای تعیین شده برای مشترکین تخفیف اعمال میشود و در این زمینه مشترکین می توانند به راحتی با جابه جایی روزهای تعطیلی یا ساعات کاری از ساعات اوج به ساعات کم باری علاوه بر تامین برق پایدار از خاموشی احتمالی شبکه های برق نیز پیشگیری کنند.

سخنگوی صنعت برق اصفهان هدف از این برنامه ها را تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان و بخشهای تولیدی عنوان کرد و گفت: براساس برنامه های دقیقی که تدوین می شود صنایع مطابق با نوع فرآیند تولید و میزان انرژی مورد نیازشان بار مصرفی خود را به ساعات غیرپیک منتقل می کنند و همچنین برخی صنایع نیز تعمیرات دوره ای خود را در این فصل انجام می دهند تا بار شبکه در ساعات اوج کنترل شود.

گفتنی است: پرداخت پاداش همکاری یکی از برنامه های وزارت نیرو و شرکت توانیر با هدف جلب مشارکت هرچه بیشتر بخشهای کشاورزی و صنعت با صنعت برق است که درسایه این همکاری، ضمن اعمال مدیریت در مصرف، صنعت برق را از سرمایه گذاریهای سنگین برای احداث نیروگاه معاف می کند.