مدیر امور آبفای کاشان خبر داد:

پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون ریالی برای متقاضیان اتصال فاضلاب خانگی به شبکه فاضلاب شهری

مدیر امور آبفای کاشان از پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه 50 میلیون ریالی به متقاضیان اتصال فاضلاب خانگی به فاضلاب شهری خبر داد.

حبیب الله کریمی گفت: مشترکین امور آب و فاضلاب کاشان که ملک‌ آنان در منطقه‌ی بهره‌برداری از شبکه فاضلاب شهری قرار گرفته است و درصدد وصل فاضلاب خانگی به شبکه فاضلاب شهری هستند می‌توانند با مراجعه به امور آبفای کاشان واقع در خیابان باباافضل و تشکیل پرونده، از این تسهیلات استفاده کنند.
مدیر امور آبفای کاشان تصریح کرد: تصفیه خانه و شبکه فاضلاب شهری در راستای اهداف زیست‌محیطی احداث گردیده و در حال بهره‌برداری است.
وی افزود:اتصال فاضلاب خانگی به شبکه فاضلاب شهری نقش موثری در بازچرخانی آب و استفاده مجدد از آن ایفا نموده و برای کاهش چالش‌های کم‌آبی در منطقه گرم و خشک کاشان ضروری و با اهمیت بوده و موجب پیشگیری از آلودگی منابع آب زیرزمینی و ارتقاء سطح بهداشت محیط شهری نیز خواهد شد.
کریمی گفت:طبق نظر کارشناسان ، هزینه‌ی اتصال هر ملک به شبکه فاضلاب شهری متوسط بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون ریال برآورد شده است که هزینه‌ها متناسب با شرایط ملک متفاوت است.
مدیر امور آبفای کاشان در مورد میزان پوشش هزینه های اتصال هر ملک گفت:: مبلغ تسهیلات قبلا۳۰ میلیون ریال بود که با افزایش هزینه‌های اتصال به ۵۰ میلیون ریال افزایش پیدا کرده است. با این وجود تسهیلات پرداختی بیش از هزینه‌ی اتصال هر ملک به شبکه فاضلاب شهری است و به راحتی هزینه‌های اصلاح تاسیسات فاضلاب خانگی و اتصال آن به شبکه فاضلاب شهری را پوشش می‌دهد.
وی یادآور شد: از ابتدای این طرح تاکنون تعداد ۱۱۰۶ مشترک پس از اتصال به شبکه فاضلاب شهری و تشکیل پرونده به بانک معرفی شده و موفق به دریافت وام قرض‌الحسنه شده اند و جمعا بالغ بر۳۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردیده است .
مدیر امور آبفای کاشان از مشترکینی که سیفون فاضلاب برای ملکشان نصب شده است درخواست کرد برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت تسهیلات جهت اتصال فاضلاب خانگی به شبکه فاضلاب شهری با شماره‌های ۱۲۲و۵۵۴۵۲۷۰۰ تماس بگیرند و برای تشکیل پرونده با ارائه مدارک لازم به امور آبفای کاشان مراجعه کنند.