پایش منابع آبی سیستان با حضور استاندار

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با حضور استاندار، صبح امروز به منظور پایش منابع آبی در چاه نیمه و برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از آب موجود با احداث بارج‌های جدید شناور عازم سیستان شد.

پایش منابع آبی سیستان با حضور استاندار

 

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان، “علیرضا قاسمی” به همراه استاندار، صبح امروز عازم سیستان شد و آخرین وضعیت منابع آبی چاه‌نیمه شماره سه را بررسی کرد.

 

“محمد کرمی” استاندار، در جریان این بازدید، ضمن تشکر از تلاش همه مسئولان استانی و شهرستانی در انجام وظیفه سنگین و مهمی که به منظور تأمین و توزیع آب در شرایط اضطراری فعلی بر دوش می‌کشند تأکید کرد:

مردم از ما انتظار دارند مشکلی بابت تامین آب نداشته باشند بنابراین می‌بایست کارها با جدیت دنبال و به سرانجام برسد.

 

وی افزود: بسیار حائز اهمیت است طرح تأمین آب اضطراری سیستان و زاهدان با تکمیل آب‌شیرین‌کن به زودی به ثمر برسد تا آب باقی‌مانده در چاه‌نیمه‌ها برای استفاده مردم منطقه سیستان ذخیره شود.

 

وی با اشاره به مشکلات تأمین آب در سیستان، گفت: لازم است برنامه‌ریزی شود در آینده از ظرفیت پساب فاضلاب برای کشت گلخانه‌ای و مصارف کشاورزی مردم در روستاها استفاده شود تا مردم در این خصوص دغدغه‌ای نداشته باشند.

 

استاندار تأکید کرد: در راستای اجرای این طرح‌ها از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده شود.

 

احداث تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی کهک با مشارکت یونیسف آغاز می‌شود

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به اجرای طرح فاضلاب در روستای کهک شهرستان زهک،‌ بیان کرد: اجرای طرح شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهرک کهک به عنوان یکی از طرح‌های اولویت‌دار فاضلاب روستایی کشور با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۵ درصد در شبکه جمع‌آوری و ۳۰ درصد در ساخت ایستگاه‌های پمپاژ در حال اجرا است.

 

قاسمی، در رابطه با سایر عملیات اجرایی این طرح، افزود: همچنین مقرر شده با مشارکت سازمان یونیسف احداث پکیج تصفیه‌خانه فاضلاب در آینده نزدیک شروع شود.

 

وی ادامه داد: با راه‌اندازی تصفیه‌خانه، ضمن کاهش مشکلات زیست‌محیطی و بهداشتی منطقه، هزار مترمکعب در شبانه روز آب تصفیه شده و باکیفیت برای کشاورزی تأمین می‌شود.

 

این گزارش اضافه می‌کند: طی این بازدید مقرر شد، تا به منظور استفاده حداکثری از حداقل آب موجود در چاه‌نیمه، ایستگاه‌های پمپاژ جدید شناور طراحی و با اجرای خطوط آب و برق جدید در محل مناسب در کف چاه نیمه احداث شود.