پایش مستمر کیفیت آب آشامیدنی در آزمایشگاههای شرکت آب و فاضلاب استان سمنان

فهیمه عرب مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب با اعلام این خبر گفت : استان سمنان دارای 762.117 نفر جمعیت است که شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با تحت پوشش قرار دادن 21 شهر و 322 روستا، پایش مستمر کیفیت آب آشامیدنی را از طریق 12 آزمایشگاه آب و فاضلاب در سراسر استان انجام می دهد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی آبفای استان سمنان ، فهیمه عرب مدیر مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب و فاضلاب با اعلام این خبر گفت : استان سمنان دارای ۷۶۲.۱۱۷ نفر جمعیت است که شرکت آب و فاضلاب استان سمنان با تحت پوشش قرار دادن ۲۱ شهر و ۳۲۲ روستا، پایش مستمر کیفیت آب آشامیدنی را از طریق ۱۲ آزمایشگاه آب و فاضلاب در سراسر استان انجام می دهد.

مدیر مرکز پایش شرکت افزود : از تعداد ۴ آزمایشگاه فیزیکوشیمی و ۴ آزمایشگاه باکتریولوژی، ۴ آزمایشگاه دارای گواهینامه استاندارد ایزو ۱۷۰۲۵ می باشد. این سازمان ۳ آزمایشگاه فاضلاب و ۱ آزمایشگاه بیولوژی نیز دارد.

وی تصریح کرد : در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۸۲۰۰ آزمون کلرسنجی، ۱۸۲۰۰ آزمون کدورت سنجی، ۸۰۰۰ آزمون کلیفرم و ۱۲۰۰ آزمون فیزیکوشیمی در سطح استان انجام شده است و این شرکت با دارا بودن ۲۳۷ سامانه گند زدا و مصرف سالیانه ۸۰۰ تن آب ژاول در سال مطلوبیت کلرسنجی ۹۹%، مطلوبیت کدورت سنجی و باکتریولوژی ۱۰۰درصد را کسب نموده است.

قابل ذکر است : مرکز پایش و نظارت بر کیفیت آب آشامیدنی استان برنامه ایمنی آب را برای۶ شهر و ۴ روستا اجرا نموده است که موفق به اخذ گواهینامه برای ۳ شهر و ۳ روستا شده است. از ۵ طرح ارتقای کیفی در دست اجرا ، تعداد ۳ طرح ارتقاء کیفی با موفقیت خاتمه یافته است و ۲ طرح در حال انجام می باشد.