مدیریت آب و فاضلاب شهرستان خوی:

پایش بیش از ۱۰ هزار انشعاب آب مشترکین

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی از پایش بیش از 10 هزار انشعاب آب مشترکین جهت شناسایی انشعابات غیر مجاز در طی امسال توسط پلیس آب خبر داد.

گزارش برقآب به موضوع پایش بیش از ۱۰ هزار انشعاب آب مشترکین توسط شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی می‌پردازد. پلیس آب در طول سال جاری بیش از ۱۰ هزار انشعاب آب مشترکین را بررسی کرده است تا انشعابات غیر مجاز در شهرستان شناسایی شوند. این اقدام، تلاش برای حفظ حقوق شهروندی مشترکین و رعایت وظایف شرکت در قبال آنها است. تا به امروز نزدیک به ۵۰۰ فقره انشعاب غیر مجاز شناسایی شده و ۳۰۰ فقره از این انشعابات جمع آوری شده است.

مدیریت مصرف کنتورهای مشترکین:
مزایای تعویض کنتورهای خراب مشترکین مورد بررسی قرار می‌گیرد. با شناسایی کنتورهای خراب و تعویض آن‌ها، مصرف آب کنترل می‌شود و موجب کاهش آب به هدر رفته می‌شود. این اقدام تأثیر بسزایی در مدیریت مصرف کنتورها دارد و شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی تعداد ۷۵۰ دستگاه کنتور خراب را تاکنون تعویض کرده است.

مرئی سازی شیرهای قطع و وصل:
مرئی نگه داشتن شیرهای قطع و وصل از هدر رفت آب جلوگیری می‌کند. شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی به پایش و مرئی سازی شیرهای قطع و وصل مشترکین می‌پردازد. در صورتی که شیر قطع و وصلی مشترک مشخص نباشد، شرکت از مشترک درخواست مرئی سازی می‌کند. در صورتی که پس از یک هفته شیر هنوز مرئی نشود، شرکت خود به مرئی سازی آن اقدام می‌کند. نگهداری از انشعاب به عهده مشترک است، اما این شرکت با تأکید بر وظیفه خود، در صورت اقدامات نامناسب مشترک، اقدام به مرئی سازی می‌کند.

همکاری با پلیس آب:
همکاری شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی با پلیس آب به منظور بررسی انشعابات غیر مجاز و جمع آوری آنها مورد بررسی قرار می‌گیرد. این همکاری با هدف آگاه‌سازی عموم مردم از وظایف شرکت و حقوق شهروندی است. با این همکاری، انشعابات غیر مجاز که به تعداد زیادی دیده شده‌اند، شناسایی و به طور مرتب جمع آوری می‌شوند. این اقدامات باعث می‌شود تا مردم از انشعابات غیر مجاز خودداری کنند و از شرکت کیفیت خدمات بهتری دریافت کنند.