پایداری شبکه توزیع آب روستایی باقرشهر

مدیر امور آبفای باقرشهر از توسعه و بازسازی شبکه آب روستایی و افزایش حجم ذخیره‌سازی مخازن آب باقرشهر با اتصال دو مخزن ذخیره آب قدیم و جدید خبر داد. مسلم سلطانیان با اعلام این خبر گفت: در این عملیات عمرانی و نوسازی شبکه تامین و توزیع آب آشامیدنی، مخزن قدیمی ۱۰ هزار مترمکعبی به مخزن […]

مدیر امور آبفای باقرشهر از توسعه و بازسازی شبکه آب روستایی و افزایش حجم ذخیره‌سازی مخازن آب باقرشهر با اتصال دو مخزن ذخیره آب قدیم و جدید خبر داد.

مسلم سلطانیان با اعلام این خبر گفت: در این عملیات عمرانی و نوسازی شبکه تامین و توزیع آب آشامیدنی، مخزن قدیمی ۱۰ هزار مترمکعبی به مخزن جدید ۴۰۰۰ مترمکعبی باقرشهر متصل شد تا با افزایش حجم ذخیره‌سازی آب و افزایش قدرت مانور و مدیریت شبکه، مشکل تامین آب شهر در زمان اوج مصرف برطرف شود.

سلطانیان ارتقای کمی و کیفی آب و پایدارسازی شبکه توزیع را از نتایج مهم اتصال این دو مخزن برشمرد و افزود: به منظور اتصال این دو مخزن، ۵۰ متر لوله‌گذاری به قطر ۳۰۰ میلی‌متر از جنس چدن داکتیل انجام شده است و سه‌راه‌گیری از خط انتقال چاه‌های تامین‌کننده آب شرب به مخازن نیز با وجود محدودیت‌های اجرایی، به طور کامل انجام و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

او به تلاش‌های صورت‌گرفته در زمینه نوسازی و بازسازی شبکه آب روستاهای زیر پوشش امور آبفای باقرشهر اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور ارتقای کمی و کیفی آب روستاهای زیر پوشش، پنج دستگاه شیرخط در اقطار ۱۵۰،۱۰۰ و ۲۰۰ میلی‌متر در روستای دوتویه اولیاء و سه دستگاه شیرخط جدید و معیوب  نیز در روستای عظیم‌آباد نصب و تعویض شد.

باقرشهر در جنوب شهرستان ری ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و امور آب و فاضلاب این شهر به ۱۳هزار مشترک آب خدمات‌رسانی می‌کند.