پایان پروژه تبدیل سیم به کابل شبکه‌های توزیع برق شهرستان سلطانیه

​قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان از پایان اجرای طرح بزرگ تبدیل سیم مسی به کابل خودنگهدار شبکه‌های توزیع برق شهری و روستایی شهرستان سلطانیه خبر داد.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، داود دولتیاری با اشاره به این‌که شهرستان سلطانیه با حدود ۳۰‌هزار نفر جمعیت، حدود ۱۴هزار مشترک برق دارد گفت: بیش ۸۵درصد از برق توزیع شده در سطح این شهرستان در ۲بخش مولد، صنعت و کشاورزی توزیع می‌شود و به همین سبب پایداری شبکه‌های توزیع و ارائه برق پایدار به این منطقه استان از اهمیت بالایی برخوردار است که طرح تبدیل سیم به کابل خودنگهدار در این شهرستان با هدف کاهش تلفات و خاموشی به همت نیروهای کارآمد مدیریت توزیع برق شهرستان سلطانیه اجرا و به بهره‌برداری رسید.

دولتیاری طول شبکه‌های توزیع برق شهری و روستایی شهرستان سلطانیه را بیش از ۱۲۵ کیلومتر عنوان و اضافه کرد: اجرای طرح تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار این شبکه گسترده با هدف پیشگیری از فرسودگی و کاهش تلفات انتقال و توزیع انرژی و همچنین افزایش ایمنی و پیش‌گیری از سرقت انرژی از سال ۹۹ آغاز و به همت اکیپ‌های اجرایی و عملیاتی مدیریت توزیع برق این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

قائم مقام مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان افزود: در طرح بزرگ تبدیل سیم به کابل خودنگهدار شهرستان سلطانیه، ۱۰۴ کیلومتر از شبکه توزیع برق روستایی و ۲۱ کیلومتر از شبکه توزیع برق شهری این شهرستان اجرا شد.
داود دولتیاری اضافه کرد: این طرح بزرگ با اعتباری بالغ بر یکصدمیلیارد ریال طراحی و اجرا گردید. در قالب این طرح ۳۴۰ اصله تیر با شبکه‌ای به طول ۱۱کیلومتر از شبکه‌های موجود توزیع برق جهت اجرای پروژه‌های عمرانی و زیرساختی جابجا‌گردید.