مدیر طرح بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان خبر داد؛

پایان عملیات بازسازی خط انتقال فاضلاب غرب به شرق شهر اصفهان در آینده ای نزدیک

با بهره برداری از حوضچه فاضلاب میدان فیض، عملیات اصلاح و بازسازی خط انتقال فاضلاب غرب به شرق شهر اصفهان پایان می یابد.

مدیر طرح بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان با اعلام این خبر گفت: این خط لوله از سه راه نظر در غرب شهر اصفهان آغاز و در مسیر خود به سمت شرق، پس از عبور از خیابان های نظر غربی و شرقی، میر، میدان فیض و آبشار اول و دوم به تصفیه خانه فاضلاب جنوب می ریزد.

محمد رضا جواهری افزود: خط انتقال فاضلاب غرب به شرق اصفهان از قدیمی ترین خطوط انتقال فاضلاب این کلانشهر به شمار می رود که سال ۱۳۸۳ در محدوده خیابان نظر غربی دچار فرونشست و ریزش شد و بازسازی آن از همان زمان در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به این که عملیات احداث خط انتقال جدید فاضلاب به طول نزدیک به ۶۰۰۰ متر و قطر ۱۲۰۰ تا ۱۶۰۰ میلیمتر در طول دو دهه گذشته به موازات خط قدیمی و در چند مرحله اجرا گردید افزود: برای خارج شدن کامل خط قدیمی انتقال فاضلاب از مدار بهره برداری، باید حوضچه انتقال و سوئیچ فاضلاب در میدان فیض احداث می شد.

مدیر طرح بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان هدف از احداث حوضچه میدان فیض را ارتباط سه خط اصلی انتقال فاضلاب خیابان های میر، آپادانا و فیض به یکدیگر و انتقال پساب به فاضلابروی خیابان آبشار با قطر ۱۶۰۰ میلیمتر عنوان کرد و گفت: این حوضچه با ابعاد ۴/۵*۳/۵ متر در عمق ۶/۵ متری زمین و بدون قطع جریان فاضلاب در حال احداث است.

وی پیش بینی کرد با توجه به بافت ریزشی زمین و سختی عملیات بتون ریزی، کار احداث حوضچه فاضلاب میدان فیض تا پایان بهمن ماه جاری به اتمام برسد.

جواهری افزود: بخشی از این پروژه در حد فاصل چهاراه نظر، خیابان میر، میدان فیض، خیابان آبشار اول و خیابان آبشار دوم به طول ۳۶۶۰ متر و قطر ۱۴۰۰ و ۱۶۰۰ میلیمتر از سال ۱۳۹۷ و از محل فاینانس با کشور چین اجرا شد که نخستین سرمایه گذاری خارجی در بخش بازسازی شبکه های فاضلاب در کشور محسوب می شود.