پایان دوره بهره‌برداری آزمایشی واحد ۲۵۰ مگاواتی بهینه‌سازی شده نیروگاه شهید عباسپور

مدیرعامل شرکت نصب، تعمیر و نگهداری نیروگاه‌های برق آبی خوزستان از پایان موفقیت آمیز دوره بهره‌برداری آزمایشی دومین واحد نیروگاهی برق‌آبی بهینه‌سازی شده کشور به ظرفیت 250 مگاوات در سد و نیروگاه شهید عباسپور خبر داد.

«سید مهران اسدی» با اعلام این خبر افزود: پس از تلاش‌های بی‌وقفه و شبانه روزی همکاران در راه‌اندازی اولیه واحد بهینه‌سازی شده، مطابق استاندارد‌های بهره‌برداری و به منظور اطمینان از صحت و پایداری عملکردی توربین ژنراتور به مدت یک ماه با ثبت کلیه پارامترهای حفاظتی، کنترلی بدون اشکال و خروج اضطراری، این واحد مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

​وی در ادامه خاطرنشان کرد: این پروژه در شرایط تحریم و بدون حضور سوپروایزر خارجی و با استفاده از کارشناسان و امکانات کارگاهی کشور انجام شد که این مهم مصداقی از اقدام عملی شعار سال با عنوان تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین بود که با توانبخشی انجام شده ظرفیت ۷۰ مگاواتی از دست رفته احیا و یک واحد ۲۵۰ مگاواتی با قابلیت اطمینان بالا به ظرفیت برق آبی کشور افزوده شد.
اسدی ادامه داد: این پروژه با همکاری شرکت‌های تعمیرات برق آبی خوزستان، تولید و بهره‌برداری سد شهید عباسپور و با استفاده از توان کارگاهی داخل کشور به کارفرمایی سازمان آب و برق خوزستان و نظارت شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس به سرانجام رسید.
این گزارش می‌افزاید، شرکت تعمیرات نیروگاه‌های برق آبی خوزستان در ۵ سال اخیر با انجام بهینه‌سازی ۳ واحد نیروگاه برق آبی به ظرفیت ۵۹۰ مگاوات و تعمیرات اساسی ۴ واحد به ظرفیت ۴۳۰ مگاوات، رکورد جدیدی در سوابق کاری خود ثبت کرده است.