تنش آبی کرمانشاه با اجرای تفاهم‌نامه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی پایان یافت

تفاهم‌نامه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل شبکه آبرسانی روستاهای استان کرمانشاه برای پایان دادن به مشکل کم آبی روستاییان منعقد شد.

به گزارش برقآب، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، تفاهم‌نامه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل شبکه آبرسانی روستاهای استان کرمانشاه و پایان دادن به مشکل کم آبی روستاییان، به امضای استاندار کرمانشاه رسید.
این تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سردار “علی فدوی” جانشین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع)، “اتابک جعفری” مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و “محمدطیب صحرایی” استاندار کرمانشاه منعقد شد که قرار است با اجرای آن طی سه سال ۶۶۷ روستای استان از آب لوله کشی پایدار و سالم بهره‌مند شود.
در آئین امضای این تفاهم‌نامه که در دفتر استاندار کرمانشاه نهایی شد، “محمد رشیدی” عضو هیئت رئیسه و نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، سردار “محمدنظر عظیمی” فرمانده قرارگاه نجف غرب کشور، سردار ریحانی و سردار قنبری فرمانده و جانشین سپاه حضرت نبی اکرم(ص)، مدیرکل آب و فاضلاب استان و مدیرکل حوزه استاندار حضور داشتند.
تفاهم‌نامه‌ای که پیش‌تر به امضای سردار فدوی و جعفری به امضای استاندار کرمانشاه رسید، طرح آبرسانی به ۳۱۸ روستای دچار تنش آبی استان است.
در فاز اول این تفاهم‌نامه هم که هم‌اکنون در حال اجرا است، آبرسانی به ۳۴۹ روستای دیگر استان در دستور کار قرار دارد و مقرر شده است که تا پایان سال ۱۴۰۲ حدود ۲۰۰ روستا از آن به شبکه آبرسانی متصل شوند.
قرارگاه نجف اشرف غرب کشور و سازمان بسیج سازندگی استان به عنوان زیرمجموعه سپاه نبی اکرم(ص) استان، دو معین قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در استان هستند و شرکت آب و فاضلاب استان هم نماینده وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب است که در اجرای تفاهم‌نامه با استانداری کرمانشاه همکاری می‌کنند.
با تکمیل فازهای اول و دوم تفاهم‌نامه، ۶۶۷ روستای استان از شبکه آب پایدار بهره‌مند و مشکل تنش آبی روستاهای استان به طور کامل مرتفع می‌شود.