پایان بحران چندین ساله فاضلاب در بوشهر

احمد محمدی‌زاده روز جمعه در آیین آغاز عملیات اجرایی ۰شبکه فاضلاب محلات جنوبی شهر بوشهر اظهار کرد: امروز روزانه ۴۰ هزار مترمکعب پساب شهری از جاده بوشهر - دلوار عبور و راهی دریا می‌شود که با احداث شبکه فاضلاب سامان پیدا می‌کند.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، احمد محمدی‌زاده روز جمعه در آیین آغاز عملیات اجرایی ۰شبکه فاضلاب محلات جنوبی شهر بوشهر اظهار کرد: امروز روزانه ۴۰ هزار مترمکعب پساب شهری از جاده بوشهر – دلوار عبور و راهی دریا می‌شود که با احداث شبکه فاضلاب سامان پیدا می‌کند.
وی بیان کرد: در قبال اجرا این پروژه ۲ هزار هکتار از اراضی استان بوشهر در اختیار سرمایه گذار احداث پروژه شبکه فاضلاب قرار می‌گیرد تا نسبت به احداث جنگل اقدام کند.

استاندار بوشهر تصریح کرد: ارزش و اهمیت اجرا پروژه شبکه فاضلاب محلات جنوبی بوشهر به حدی است که چنانچه به عنوان تنها پروژه هفته دولت استان بود باز می‌توانستیم خوشحال باشیم و به آن افتخار کنیم.
احمدی‌زاده ادامه داد: استان بوشهر در هفته دولت امسال یکهزار و ۱۵۹ پروژه بزرگ، متوسط و کوچک را اجرا می‌کند که براساس ارزیابی وزارت کشور  در شاخص جمعیت، پروژه و اعتبار رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: در جنوب شهر بوشهر با این تراکم جمعیت به لحاظ زیست محیطی، روان بودن آب‌های سطحی و در برخی وقت‌ها ترکیب شدن فاضلاب با منابع آب زیرزمینی مشکلات بسیار زیادی ایجاد کرده است.
عبدالکریم جمیری افزود: در بسیاری از مواقع مشکل فاضلاب مایه نگرانی شدید شده بود که این پروژه با احداث شبکه فاضلاب سامان پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: پروژه شبکه فاضلاب شهر بوشهر در ۲ فاز عملیاتی می‌شود که فاز دوم آن نیز باید بزودی عملیاتی شود.
جمیری اظهار کرد: با این حال باید فاز نخست پروژه باید در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد.
وی افزود: در این راستا از تلاش‌های صورت گرفته توسط وزیر نیرو، مدیرعامل شرکت مهندس آب و فاضلاب کشور، استاندار بوشهر و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر کمال قدردانی را دارم.