پایان پروژه تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در شهرک فرهنگیان

مدیر توزیع برق شهرستان قروه از پایان پروژه تبدیل ۱۵۶۲۴ متر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار شهرک فرهنگیان قروه خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، فرهاد میمنت آبادی در تشریح این خبر گفت: به منظور کاهش تلفات انرژی الکتریکی، افزایش ضریب پایداری خطوط برق رسانی، پیشگیری از سرقت تجهیزات […]

مدیر توزیع برق شهرستان قروه از پایان پروژه تبدیل ۱۵۶۲۴ متر شبکه سیمی به کابل خودنگهدار شهرک فرهنگیان قروه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان، فرهاد میمنت آبادی در تشریح این خبر گفت: به منظور کاهش تلفات انرژی الکتریکی، افزایش ضریب پایداری خطوط برق رسانی، پیشگیری از سرقت تجهیزات شبکه و انرژی، اصلاح آرایش شبکه و زیبا سازی مبلمان شهری، شهرک فرهنگیان شهرستان قروه با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد و ۵۲۶ میلیون ریال به صورت کامل به کابل خودنگهدار تبدیل شد.

میمنت آبادی در ادامه افزود: با توجه به مشکلات سرقت از شبکه فشار ضعیف که منجر به ایجاد ضعف ولتاژ و نارضایتی مشترکین می باشد، اصلاح و بهینه سازی شبکه سیمی فشار ضعیف و تبدیل آن به شبکه کابل خودنگهدار اجرا و به بهره برداری رسید.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: با اجرای این پروژه مشکل ضعف ولتاژ و خاموشی شبکه در نقاط حادثه خیز با تغییر ساختار شبکه در شهرها و روستاها و جابجایی پایه های داخل سواره روها که یکی از مشکلات عمده می باشد، رفع گردید.

مدیر توزیع برق شهرستان قروه در ادامه سخنان خود تأکید کرد: تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار علاوه بر افزایش قابلیت اطمینان در مقابل شرایط جوی و اتفاقات ناشی از برخورد اشیاء خارجی، خطر سرقت شبکه برق و همچنین امکان استفاده از برق غیرمجاز را کاهش می دهد که این امر باعث کاهش تلفات و انرژی توزیع نشده نیز می شود و از تحمیل ضرر و زیان به وسایل برقی مشترکین و همچنین از مشکلات قطعی برق و ایجاد نارضایتی مردمی جلوگیری می نماید.

میمنت آبادی در ادامه یادآور شد: شهرک فرهنگیان شهرستان قروه دارای ۱۵ پست است که طول شبکه فشار متوسط آن ۳۱۰۳ متر و طول شبکه فشار ضعیف آن ۱۵۶۲۴ متر میباشد و این شهرک بیش از ۲۴۵۰ مشترک را دارا می باشد.

لازم به ذکر است از ابتدای سالجاری تا کنون ۳۵۸۶۱ متر شبکه روستایی و ۱۵۹۶۱ متر شبکه شهری در شهرستان قروه به کابل خود نگهدار تبدیل شده است.