وزیر نیرو طرح سامانه برق خورشیدی پنج کیلوواتی حمایتی استان سمنان را افتتاح کرد

طرح سامانه برق خورشیدی پنج کیلوواتی حمایتی استان سمنان با حضور وزیر نیرو ، استاندار و شماری از مسئولان کشور و استان افتتاح شد. 

وزیر نیرو در آئین افتتاح این طرح با بیان این که این اقدام یکی از مهمترین برنامه ها برای راه اندازی طرح های تولید انرژی است اظهار کرد : استفاده از ۵۵۰ هزار واحد نیروگاه از ظرفیت منازل مسکونی برای  تولید برق ، بی نظیر است .

علی اکبر محرابیان با اشاره به این که تولید برق از سامانه های خورشیدی ، با هدف تامین برق بخشی از نیاز شهرها و روستاها با ارزانترین ، بهترین و سالم ترین روش انجام می شود گفت : اجرای این طرح، گامی مهم و موثر در حفظ محیط زیست محسوب شده و این برق تولیدی ، برقی بسیار ارزشمند و اقتصادی است .

وی از دست اندرکاران این طرح به ویژه سپاه پاسداران ، بانکها و همه عوامل اجرا قدردانی نموده و اظهار کرد: افتتاح این واحد نیروگاهی پنج کیلو واتی به صورت نمادین، از مجموع ۵۵۰ هزار واحد به شمار می رود .

معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی در ادامه این آئین یادآور شد : تولید برق خورشیدی ، روشی مدرن و بهترین روش حمایتی است که با هماهنگی وزارت رفاه، جزء مشاغل خانگی محسوب می شود .

محمود کمانی با اشاره به این که تولید برق ۵۵۰ هزار واحد پنج کیلوواتی ، اقدامی بی نظیر در سطح جهان است افزود : در مرحله نخست ، ۱۱۰ هزار واحد نیروگاهی پیش بینی شده که سه هزار واحد به استان سمنان اختصاص یافته و از سوی نهادهای حمایتی مشخص شده ، در اختیار خانواده ها قرار می گیرد و شرکت های توانمند نیز تعیین گردیده تا احداث نیروگاه ها را  به انجام برسانند .

وی با عنوان این که قیمت خرید از این سامانه های حمایتی به قیمت بسیار مناسب دوهزار و۲۰۰ تومان به ازای هر کیلووات ساعت است که امیدواریم با هماهنگی نهادهای حمایتی و مجموعه شرکتهای توزیع برق ، این طرح به نحوی شایسته و مطلوب انجام شود .

وی تصریح کرد : از مجموع ۱۱۰ هزار واحد نیروگاهی پیش بینی شده در مرحله اول ، ۶۰ هزار واحد شناسایی گردیده و ۲۵ هزار خانوار ارزیابی شده اند تا این واحدهای نیروگاهی در موعد مقرر نصب شوند .

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در ابتدای این آئین گفت : از محل تفاهم نامه منعقد شده ، سه هزار واحد نیروگاه پنج کیلوواتی به این استان اختصاص دارد که ۱۰۶ واحد آن در حال آماده سازی برای نصب است و در این مراسم به صورت نمادین، به نیابت از ۵۲ واحد آماده شده ، افتتاح و بهره برداری می شوند .

سیدمحمد حسینی نژاد تصریح کرد : این طرح با همکاری بسیج سازندگی ، معاونت روستایی استانداری ، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی استان با هماهنگی و نظارت این شرکت در سطح استان اجرایی می شود .

وی خاطرنشان کرد: از مجموع یک هزار و ۵۴۸ واحد معرفی شده از سوی نهادهای حمایتی ، ۹۸۸ واحد تائید گردیده و ۲۷۸ مورد در سیستم ثبت و ۵۲ نیروگاه پنج کیلوواتی هم نصب شده است .

وی اضافه کرد: به میمنت ایام الله دهه مبارک فجر امسال و همزمان با بهره برداری از سامانه های برق خورشیدی ، ۴۸ پروژه عمرانی برق رسانی در حوزه ساخت توزیع برق استان سمنان با مبلغ ۷۳۶ میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریال افتتاح می شوند .

گفتنی است : در آئین افتتاح و بهره برداری از سامانه های پنج کیلوواتی حمایتی استان که با حضور وزیر نیرو، استاندار سمنان ، معاون وزیر تیرو در آب و آبفا ، نماینده مردم شریف شهرستان دامغان در مجلس شورای اسلامی ، فرماندار و امام جمعه دامغان و جمعی از مسئولان همراه بود ، از تعدادی تولید کننده برق خورشیدی خانگی نیز تقدیر به عمل آمد .