مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان گفت:

ورودی آب سد تهم زنجان در سالجاری ۳۷ درصد کاهش یافته است

علیرضا نجفلو ، مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان در گفتگوی رادیویی با برنامه کندیمیز گفت:از کاهش 37 درصدی ورودی آب سد تهم در سالجاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،نجفلو با اشاره به کاهش ورودی آب سد تهم و نیز کاهش میزان آب انهار و رودخانه های استان، گفت: ذخیره آب پشت سدهای استان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته کم شده است و این در حالی است که سد تهم  بیش از ۵۰ درصد از آب شرب شهر زنجان را تأمین می کند.

وی با اشاره به این موضوع که کشور ما کشور کم آبی است و در پهنه اقلیمی خشک و نیمه خشک قرار گرفته است و با بارش سالانه ۲۴۰ میلیمتری روبرو است ،خاطرنشان کرد: لزوم جلوگیری از کشت محصولات پر آب بر که صرفه اقتصادی ندارند بایستی در دستور کار ارگانهای مربوطه باشد و با توجه به حیاتی بودن موضوع آب برای مصارف مختلف شرب، کشاورزی باید با همت مضاعفی در راستای اصلاح الگوی مصرف، کشت محصولات کم آب بر و افزایش راندمان گام برداشت.

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری از تأسیسات آبی شرکت آب منطقه ای زنجان ، افزود: کشاورزان و بهره برداران با مشارکت در بهینه سازی مصرف آب و کاهش دور ریز محصولات کشاورزی و غذایی و رعایت االگوی کشت و استفاده از روشهای آبیاری نوین ، نسل آینده را در تامین آب پایدار یاری خواهند نمود.

نجفلو بر لزوم مدیریت مصرف آب در زنجان تاکید کرد و گفت: امیدواریم در چند هفته آینده شاهد بارش برف و باران در استان باشیم.