در شهرکهای صنعتی چناران و تایباد

وجود ۲۲ تقاضا برای استخراج قانونی رمزدارایی

مسئول پیگیری رمزدارایی های شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: از زمان ابلاغ مصوبه اصلاح مقررات تامین برق مراکز استخراج رمزدارایی ها در ۲۰ اسفندماه سال گذشته تاکنون ۲۲ تقاضای انشعاب برق از سوی متقاضیان استخراج رمزدارایی در شهرکهای صنعتی تایباد و چناران مورد پیگیری قرار گرفته است.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، مجتبی حامدی پارسا افزود: فعلا تمرکز برای استخراج رمزدارایی در دو شهرک صنعتی چناران و تایباد است، متقاضیان نیز در حال دریافت جواز تاسیس از اداره کل صنعت معدن و تجارت هستند که بعد از اخذ مجوز، برای دریافت انشعاب برق از شرکت توزیع برق استان اقدام می کنند، لازم به ذکر است که استفاده از شبکه برق سراسری در زمانهای دارای محدودیت تولید برق توسط این مراکز ممنوع بوده و برق این دسته از مشترکین در این مواقع قطع می شود.
وی با تشریح روال اداری دریافت جواز تاسیس استخراج قانونی رمزدارایی گفت: متقاضی باید ابتدا جواز تاسیس برای استخراج رمزدارایی را از اداره کل صنعت معدن و تجارت استان دریافت کند و سپس جهت تامین زیرساختهای لازم از جمله  ساختمان، برق و … در ساختگاه مورد نظر اقدام نماید.
مسئول پیگیری رمزداراییهای شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در تصویب نامه هیات وزیران آمده است که صدور جواز تاسیس برای استخراج قانونی رمزدارایی با وزارت صنعت معدن و تجارت است که باید قبل از صدور جواز از وزارت نیرو و یا نفت مبنی بر تامین انرژی در منطقه مورد تقاضا، استعلام بگیرد و در صورت دریافت پاسخ مثبت، نسبت به صدور جواز تاسیس برای متقاضی اقدام نماید.
حامدی پارسا افزود: در این راستا تاکنون پاسخ استعلام اداره کل صنعت معدن و تجارت استان از این شرکت برای شهرک صنعتی تایباد مثبت بوده و متقاضیان در حال دریافت جواز تاسیس از اداره کل صمت و طی کردن مراحل قانونی هستند.
وی بیان کرد: صدور جواز تاسیس برای متقاضیان خارج از شهرکهای صنعتی نیز امکانپذیر بوده و تابع شرایط و ضوابط خاص است. 
وی اظهار داشت: متقاضیان پس از استخراج رمزدارایی، عرضه محصول خود را باید طبق ضوابط بانک مرکزی انجام دهند، نرخ برق مصرفی آنان نیز برمبنای قیمت متوسط ریالی برق صادراتی بر اساس نرخ تسعیر سامانه نیما و به صورت سه ماهه توسط وزارت نیرو اعلام می شود که آخرین نرخ اعلام شده برای این مراکز ۲۵ هزار و ۳۰۰ ریال به ازای هر کیلووات ساعت مصرف برق بوده است.