معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان خبر داد؛

واگذاری نزدیک به ۱۹۶۰۰ انشعاب آب و بیش از ۱۲۵۰۰ انشعاب فاضلاب به متقاضیان جدید در ۱۰ ماهه ۱۴۰۰

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان می گوید: در 10 ماهه نخست امسال 19 هزار و 593 انشعاب جدید آب و 12 هزار 516 انشعاب جدید فاضلاب به متقاضیان واگذار شده است.

سید محسن صالح افزود: با احتساب انشعابات جدید، تعداد کل انشعابات واگذار شده در ۹۸ شهر و ۹۴۹ روستای تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به ترتیب به یک میلیون و ۴۳۲ هزار و ۲۰۶ انشعاب آب و ۷۲۸ هزار و ۸۶۳ انشعاب فاضلاب رسید.

وی در عین حال آحاد انشعابات آب واگذار شده را دو میلیون و ۴۱۰ هزار و ۱۵۸ واحد و آحاد انشعابات فاضلاب واگذار شده را یک میلیون و ۵۴۰ هزار و ۱۸۱ واحد اعلام کرد و گفت: ممکن است به ازای هر انشعاب واگذار شده، چند واحد از یک انشعاب استفاده کنند و به همین دلیل همواره تعداد آحاد بیشتر از تعداد انشعابات است.

معاون خدمات مشترکین و درآمد آبفای استان اصفهان در عین حال از کشف ۵۸۴ انشعاب غیرمجاز آب و فاضلاب تا پایان دی ماه امسال خبر داد و گفت: با پیگیری های به عمل آمده تا کنون ۲۹۹ انشعاب تعیین تکلیف شده و بقیه در حال سپری کردن مراحل قانونی خود هستند.

صالح همچنین از شناسایی ۷۴ هزار و ۱۵۲ کنتور خراب آب در این مدت خبر داد و گفت: تا کنون ۲۱ هزار و ۹۵۰ کنتور به طور کامل تعویض شده و کار تعمیر و تعویض سایر کنتورها نیز ادامه دارد.

وی در پایان از قرائت ۷ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۷۴۰ فقره کنتور آب در ۱۰ ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: به طور میانگین هر ۵۱ روز کنتورهای آب در سطح استان قرائت می شود که این فاصله باید به۴۵ روز کاهش یابد.