واحد گازی نیروگاه فولاد بوتیا اردیبهشت سال آینده افتتاح می‌شود/ تزریق نیمی از تولید نیروگاه به شبکه برق کشور

به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، محسن طرزطلب در جریان بازید از روند ساخت نیروگاه سیکل‌ترکیبی فولاد بوتیای ایرانیان با بیان این مطلب، افزود: این نیروگاه با برخورداری از یک واحد گازی ۳۱۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۴۰ مگاواتی در حال ساخت است. وی پیشرفت ساخت واحد گازی این نیروگاه را ۷۸ درصد برشمرد […]

به گزارش پایگاه خبری برق حرارتی، محسن طرزطلب در جریان بازید از روند ساخت نیروگاه سیکل‌ترکیبی فولاد بوتیای ایرانیان با بیان این مطلب، افزود: این نیروگاه با برخورداری از یک واحد گازی ۳۱۰ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۴۰ مگاواتی در حال ساخت است.
وی پیشرفت ساخت واحد گازی این نیروگاه را ۷۸ درصد برشمرد و گفت: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته واحد گازی این مجموعه اردیبهشت‌ماه سال آینده و واحد بخار آن نیز اسفندماه ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهند رسید.
طرزطلب مجموع ظرفیت این نیروگاه را ۴۵۰ مگاوات اعلام کرد و افزود: مصرف برق داخلی این مجتمع فولاد ۲۰۰ مگاوات است و مابقی تولید این نیروگاه به شبکه سراسری برق کشور تزریق خواهد شد که کمک موثری به تامین برق پایدار این منطقه خواهد کرد.
گفتنی است: مجتمع کارخانجات فولاد بوتیای ایرانیان در زمینی به مساحت ۶۶۳ هکتار در ۲۷ کیلومتری غرب شهر کرمان احداث شده است.