رئیس حوضه آبریز زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور گفت:

هیچ محدودیتی برای تامین آب صنایع استان بوشهر وجود ندارد

رئیس حوضه آبریز زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور در بازدید از طرح‌های توسعه و حفاظت از منابع آب استان بوشهر گفت: به منظور توسعه اقتصادی استان بوشهر، هیچ محدودیتی در زمینه تامین آب صنایع این استان از دریا وجود ندارد.

 

 

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای بوشهر؛ مهرزاد احسانی ظهر امروز در جریان بازدید از طرح‌های تامین آب استان بوشهر گفت: این استان ظرفیت تامین آب از منابع مختلف درون سرزمینی و دریا را دارد و برای توسعه هرچه بیشتر صنایع، تامین آب صنعت استان ساحلی بوشهر از منابع دریا انجام می‌شود.
وی افزود: در حوزه ستادی و همچنین شرکت آب منطقه‌ای بوشهر این آمادگی وجود دارد تا تخصیص مورد نیاز این حوزه را بدون محدودیت بررسی و اجرایی نماید.
رئیس حوضه آبریز زهره، جراحی و حوضه‌های جنوبی کشور با اشاره به روند مطلوب طرح‌های توسعه منابع آب استان بوشهر گفت: هدف‌گذاری ما آبگیری دو سد دالکی و باهوش تا پایان سال آینده و بهرمندی کشاورزان از این دو سد در کوتاه‌ترین زمان ممکن است.
احسانی خاطرنشان کرد: همانطور که در سال جاری نخلداران اهرمی از مواهب آب پایدار سد خاییز بهرمند شده و تاثیر آن در کشاورزی را به طور ملموس مشاهده کردند، امیدواریم تا سد باهوش نیز در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد و این رضایتمندی دوچندان شود.
وی با اشاره به هشدارهای هواشناسی در خصوص بارش‌های سال جاری گفت: با توجه به تغییر اقلیم و رگباری بودن بارندگی‌ها، پاکسازی و حفاظت از گلوگاه‌های آبگذری و مسیرهای سیلاب بسیار حائز اهمیت است.
احسانی عنوان کرد: در شهرستان دشتستان اقدامات ارزشمندی جهت عبور ایمن سیلاب از رودخانه‌ها و آبراه‌ها با همکاری نهادهای قضایی، انتظامی و فرمانداری انجام شده است.