هوشمند سازی و مدیریت مصرف برنامه های عملیاتی صنعت برق

معاون هماهنگی توزیع توانیر گفت: هوشمندسازی ، قابلیت کنترل پذیری و مدیریت مصرف برنامه های اصلی عملیاتی صنعت برق در بخش توزیع برای گذر از پیک مصرف تابستان است.

مهندس محمد اله داد در نشست گذر از پیک که در توزیع برق استان مرکزی برگزار شد،بابیان این مطلب افزود: احتمال بروز گرمای زودرس از نیمه دوم اردیبهشت ماه وجود دارد که به معنای دوره طولانی پیک مصرف برق و ضرورت حفظ آمادگی شرکت‌ها برای مدیریت این دوره است.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر گفت : تمرکز در سال جاری برای گذر از پیک سال ۱۴۰۱ بر بحث هوشمندسازی مشترکین و قابلیت کنترل پذیری ، انعقاد تفاهمنامه با مشترکین صنعتی و کشاورزی ، بکار گیری حداکثری مشترکین خود تامین و دیزل ژنراتور ها و همچنین فرهنگ سازی مدیریت مصرف و صرفه جویی برای تمام مشترکین قرار دارد .

وی با توجه به آلودگی های زیست محیطی و سرمایه گذاری های کلان برای ایجاد یک نیروگاه گفت: مدیریت مصرف نقش مهمی در اقتصاد انرژی وشکوفایی اقتصادی کشور دارد ودر اولویت برنامه کاری شرکت های توزیع برق قرار گرفته است .

مهندس اله داد خاطرنشان کرد:شرکت‌های توزیع نیروی برق به عنوان آخرین حلقه زنجیره صنعت برق با مشترکین ،تأمین برق مطمئن و پایدار به مشترکین و متقاضیان را برعهده دارند و نقش مهمی در رضایتمندی آنان دارد .