همکاری صنعت برق برای مدیریت روز‌های باقیمانده پیک تابستان ۱۴۰۰

پانزدهمین نشست ستاد کاهش پیک بار استان یزد در بیست و دومین هفته سال ۱۴۰۰ با حضور اعضای این ستاد برگزار و درخصوص مدیریت بار در ایام باقیمانده پیک بار ۱۴۰۰ تصمیم گیری شد. به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، ابوالفضل اسدی مدیرعامل این شرکت، تصمیم گیری در خصوص مدیریت بار در هفته […]

پانزدهمین نشست ستاد کاهش پیک بار استان یزد در بیست و دومین هفته سال ۱۴۰۰ با حضور اعضای این ستاد برگزار و درخصوص مدیریت بار در ایام باقیمانده پیک بار ۱۴۰۰ تصمیم گیری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، ابوالفضل اسدی مدیرعامل این شرکت، تصمیم گیری در خصوص مدیریت بار در هفته دوم شهریور ماه را پدیده‌‌ای نادر در طول چند سال گذشته عنوان کرد که نشان از سختی شرایط پیک بار تابستان سال ۱۴۰۰ دارد.

وی با اشاره به وضعیت شبکه برق کشور در شرایط کنونی خاطرنشان کرد: امیدواریم با در مدار بودن تمامی نیروگاه‌های کشور در ایام باقیمانده تابستان، اختلالی در تامین برق به وجود نیاید.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد ضمن تاکید بر مشارکت و همکاری همه صنایع بویژه فولاد و کاشی در استان افزود: صنایع فولادی کشور نسبت به سایر صنایع همکاری بیشتری داشته فلذا باید تدابیری اندیشیده شود تا با همکاری سایر صنایع در مدیریت بار، مشکلات پیش آمده برای صنایع از جمله بیکاری کارگران، پرداخت حقوق کارگران، فرسایش مواد اولیه و… صنایع فولادی استان را در پیک بار سال آینده به حداقل برسد.

وی ضمن تشکر و قدردانی از همکاری صنایع در ایام پیک بار سال جاری، ابراز امیدواری کرد تا با تداوم همکاری صنایع استان در ایام باقیمانده، از اعمال خاموشی به بخش خانگی جلوگیری شود.

تعطیلی پنجشنبه‌ها در استان یزد منجر به کاهش ۵۷ مگاواتی مصرف انرژی شد.

فاطمه زارع رئیس گروه مدیریت مصرف شرکت برق منطقه‌‌ای یزد نیز در ادامه ضمن اشاره به پیگیری‌ها و مکاتبات انجام شده برای افزایش سقف پیک استان و کاهش محدودیت‌های صنایع افزود: مقایسه دو پنجشنبه تعطیل و کاری در تیر ماه ۱۴۰۰ در استان یزد، نشان از کاهش ۵۷ مگاواتی مصرف انرژی در پنجشنبه های تعطیل استان دارد.

رضا رضی رئیس اداره دیسپاچینگ و کنترل شبکه شرکت برق منطقه‌ای یزد افزایش ۱۴ درصدی پیک نیاز مصرف روز کشور و افزایش ۶ درصدی پیک نیاز مصرف شب کشور نسبت به هفته گذشته را یادآور شد و افزود: پیش بینی می‌شود از اواخر هفته جاری، شاهد افزایش دما در استان باشیم که این موضوع نیز پیک نیاز مصرف را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی با اشاره به نزدیک شدن زمان وقوع پیک کشور و استان افزود: این اتفاق نشان از سختی شرایط شبکه داشته و زمانی که پیک استان و کشور به صورت همزمان اتفاق بیفتد، مدیریت بار دشوار‌تر خواهد بود.