همکاری با اداره برق، مسئولیت اجتماعی آبفای کاشان است

جلسه هم اندیشی و مرور راهکارهای کاهش «پیک بار برق» گروه تخصصی برق و تله متری شرکت آبفای کاشان با حضور مهندس زهرا بابازاده نماینده امور برق برگزار شد.

مدیر دفتر سیستم های کنترل و انرژی بخش آب شرکت آبفا گفت: رسالت و ماموریت اصلی شرکت‌های آب و فاضلاب، تامین آب مشترکین در شهرها و روستاهای تحت پوشش است، اما این جلسه صرفاً بر اساس احساس مسئولیت اجتماعی صنایع برای کاهش خاموشی مشترکین در بخش خانگی برگزار شده است.
«سید حمید رضوی» تصریح کرد: شرکت آبفا توانسته علیرغم مشکلات و بحران خشکسالی در دشت کاشان، آب شرب مشترکین خود را در زمان های اوج مصرف تامین کند. تامین آب با تداوم جریان برق وابستگی مستقیم دارد و برای تولید یک متر مکعب آب حدود یک کیلو وات ساعت انرژی مصرف می شود.
رضوی گفت: شرکت آبفا جهت پایداری خدمت رسانی به مشترکان در زمان قطع برق از مولد برق اضطراری استفاده می کند در نتیجه توانسته مشکلات قطع برق را به این شکل مدیریت کند و حتی در زمان های بحرانی مثل پیک مصرف برق در بین ماه های خرداد تا شهریور با رعایت پیک مصرف، به اداره برق هم کمک نماید.
وی افزود: طبق طرح ارائه شده در جلسه می بایست کلیه اشتراک هایی که در روز از ساعت ۸ صبح الی ۱۲ روشن و فعال می باشند طی ساعات ۱۲ تا ۱۶ خاموش و غیرفعال شوند.
مدیر دفتر سیستم های کنترل و انرژی بخش آب شرکت آب آبفای کاشان گفت: در سال گذشته پاداش مشارکت شرکت آب و فاضلاب کاشان در طرح مذکور رقمی در حدود ۱.۵ میلیارد ریال بوده است و شرکت آب و فاضلاب کاشان از سال ۱۳۹۴ تاکنون در این طرح مشارکت فعال داشته است و ضمن کمک به صنعت برق کشور در مجموع رقمی بیش از ۸ میلیارد ریال بابت مشارکت در طرح مذکور صرفه جویی کرده است.
رضوی در پایان استقرار سیستم مدیریت انرژی ۵۰۰۰۱، اصلاح و بهسازی سیستم ارت، ساماندهی دیماند های شرکت، اصلاح شبکه فشار متوسط چاه های تاسیسات ۳ کاشان، تجهیز پست زمینی تاسیسات ۴ کاشان استقرار سامانه‌ی تله متری روستاها و آموزش پرسنل را از جمله برنامه های دفتر سیستم های کنترل و انرژی بخش آب در سال جاری عنوان کرد.