مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان؛

همکاری بانک ها درگذر از پیک بار تابستانی موثر است

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان در نشست کمیسیون هماهنگی بانک ها که با ریاست استاندار سمنان برگزار شد حضور یافته و موضوعات مرتبط با نحوه همکاری و مدیریت مصرف برق را تبیین و تشریح کرد.

به گزارش برقآب، سیدمحمد حسینی نژاد در جمع مدیران بانک های استان بیان داشت: در استان سمنان نزدیک به ۴۰۰ هزار اشتراک برق وجود دارد که از این تعداد بالغ بر ۲۲۰ انشعاب مربوط به بانک ها می باشد.
وی به نقش مهم بانک ها از نظر روانی در بین عموم مردم و همچنین کاهش مصرف برق در ساعات اوج بار روز اشاره کرد: و گفت: تنظیم میزان روشنائی، استفاده از نور طبیعی به جای نور لامپ، تنظیم ترموستات کولرهای گازی بر روی دمای رفاه ۲۴ درجه سانتی گراد و استفاده از دور کند کولرهای آبی و خاموش نمودن روشنایی تزئینی ورودی بانک ها و خاموش کردن وسایل غیرضروری، به عنوان مهمترین مشارکت بانک ها در مصرف بهینه برق به شمار می رود.
حسینی نژاد اظهار داشت: استفاده از مولد برق اضطراری توسط ادارات به ویژه بانک ها در ساعات اوج مصرف علی الخصوص ساعت ۱۱ صبح تا پایان وقت اداری یک ضرورت است و این مهم با توجه به رویت پذیری دیزل ژنراتورها، مورد رصد و اعلام گزارش به مراجع عالی استان و کشور خواهد بود.
وی در پایان تصویب نامه هیئت وزیران درخصوص صرفه جویی مصرف انرژی در ساختمان های اداری را مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: کلیه دستگاه های اداری به ویژه بانک ها براساس مصوبه هیئت وزیران باید در ساعات اداری به نسبت سال ۱۴۰۰ به مقدار ۳۰ درصد و خارج از ساعات اداری به میزان ۶۰% از بار مصرفی خود را کاهش دهند.
خاطرنشان می سازد: در پایان این نشست استاندار سمنان با تاکید بر لزوم صرفه جویی در تمامی بخش های موجود ابراز امیدواری نمود با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی و بخصوص شعبات بانک های استان و بهره مندی از انرژی های تجدیدپذیر مدیریت سمت تقاضا توسط توزیع برق استان به عنوان یک ضرورت در اولویت باشد.