همزمان با ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی با حضور استاندار بوشهر آب شیرین کن یک‌هزار مترمکعبی جزیره شیف بوشهر مورد بهره‌برداری قرار گرفت

استاندار بوشهر در آیین افتتاح پروژه آب‌شیرین‌کن جزیره شیف بوشهر با تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و قدردانی از تلاش مجریان پروژه‌های عمرانی و محرومیت‌زدایی به دستاوردهای انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: یکی از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی شکل‌گیری نظام اسلامی است که منشا تمام خدمات و تحولات در حوزه‌های مختلف است.

احمد محمدی‌زاده با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای مختلفی داشته است تصریح کرد: تحولات شگرف در حوزه‌های عمرانی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، عمران و آبادانی و محرومیت‌زدایی در ۴۳ سال گذشته ایجاد شده است.
استاندار بوشهر شکل‌گیری نیروی مقاومت در منطقه غرب آسیا از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: حمایت جهان اسلام از فلسطین در مقابله با ظلم و ستم رژیم اشغال‌گر قدس و اسرائیل غاصب از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
محمدی‌زاده ایستادگی در برابر ابرقدرت‌ها، کوچک شمردن آنها، و این باور رسیدن که می‌تواند آنها را به زانو درآورد را از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: گرایش ملت‌ها به معنویت و فرار از مادی‌گری و کارهای زشت غیراخلاقی به‌عنوان مطالبات مردم جهان از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
وی تحول در منابع انسانی را از بزرگترین دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: در حوزه عمرانی در منطقه شیف بوشهر قبل از انقلاب در محرومیت مطلق قرار داشت و اکنون تمام زیرساخت‌های رفاهی و خدماتی ایجاد شده و اکنون شاهد افتتاح پروژه آب‌شیرین‌کن هستیم .
استاندار بوشهر از افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی در ایام دهه فجر خبر داد و تصریح کرد: در ایام‌الله دهه فجر ۵۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در شهرها و روستاهای استان بوشهر افتتاح شد.
محمدی‌زاده اضافه کرد: در این ایام تنها پروژه‌هایی افتتاح می‌شود که به‌صورت ۱۰۰ درصد تکمیل شده است و برخی پروژه‌های دیگر که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت دارد بر اساس برنامه زمان‌بندی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه دولت انقلابی و جهادی عزم جدی برای خدمات‌رسانی به عموم مردم دارد تصریح کرد: خدمات شرکت آب و فاضلاب در استان بوشهر درخور تحسین است و از تلاش جهادی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر در اجرا طرح‌های آبرسانی قدردانی می‌شود.
نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با تبریک ایام الله دهه فجر و قدردانی از تلاش شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب خدمات گوناگون محرومیت‌زدایی و عمران و آبادانی به نقاط مختلف کرده که افتتاح آب شیرین کن شیف در همین راستا است.
عبدالکریم جمیری با بیان اینکه انقلاب اسلامی دستاوردهای مهمی در عرصه‌های گوناگون داشته است تصریح کرد: دولت انقلابی آیت‌الله رئیسی اقدامات جهادی خود را آغاز کرده است که امید می‌رود مشکلات جامعه برطرف و مطالبات مردم محقق شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز با تبریک چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و قدردانی از توجه استاندار در پیگیری برای تسریع تکمیل طرح‌های آبرسانی افزود: پروژه آب‌شیرین‌کن جزیره شیف بوشهر با ۱۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری با ظرفیت تولید یک هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز راه‌اندازی شده است.

عبدالحمید حمزه‌پور هزینه هر مترمکعب آب، پروژه آب‌شیرین‌کن را ۱۱ هزار تومان دانست و بیان کرد: فروش هر مترمکعب آب بسیار اندک است که قابل قیاس با هزینه تمام شده نیست.
وی با بیان اینکه هم اکنون ۴۰ هزار متر مکعب آب آشامیدنی استان بوشهر از طریق شیرین‌سازی آب دریا تولید می‌شود خاطر نشان کرد: پروژه‌های آب‌شیرین‌کن به ظرفیت ۱۳۰ هزار مترمکعب در نقاط مختلف استان بوشهر در حال اجرا است که با تکمیل آنها مشکلات شهرها و روستاها در تأمین اب شرب برطرف می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از افتتاح فاز نخست آب‌شیرین‌کن ۱۷ هزار مترمکعب و ۳۵ هزار مترمکعب بوشهر در آینده نزدیک خبر داد و خاطر نشان کرد: پروژه آب‌شیرین‌کن ۲۸ هزار مترمکعب سیراف – جم به‌زودی افتتاح و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.
حمزه‌پور اضافه کرد: پروژه آب‌شیرین‌کن شیف به‌عنوان دومین سایت روستایی استان بوشهر محسوب می‌شود که دیگر پروژه‌ها بر اساس برنامه زمانبندی تکمیل و افتتاح می‌شود.