با حضور مسئولان کشوری و استانی :

همایشGIS در آب وفاضلاب مازندران برگزار شد

همایش استانی GIS (سامانه اطلاعات جغرافیایی) با حضور مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک، مشاور مدیرعامل شرکت مهندسی آبفاکشور، دبیر شورای راهبری و مسئول GIS شرکت مهندسی آب وفاضلاب کشور، مدیران و کارشناسان GIS ۱۰ استان، مدیرعامل، معاونان، مدیران و کارشناسان ستادی و امور آب و فاضلاب مازندران برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی آب و فاضلاب مازندران، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و توسعه دولت الکترونیک شرکت آب و فاضلاب کشور در این همایش، بهره برداری و ارائه خدمات به مشترکین را وظیفه اصلی شرکتهای آبفا دانست و گفت: دستیابی به این وظیفه با کمک سایر بخشها از جمله واحد پشتیبانی فناوری اطلاعات ، امکان پذیر می باشد.
مهندس شهریار بهارلویی ادامه داد: وظیفه اصلی فناوری اطلاعات، ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده به مشترکین و بهره برداری است که یکی از پیشرانهای این امر GIS است.
وی، خاطرنشان کرد: سامانه اطلاعات جغرافیایی ساختاری است که واحد فناوری متولی پیاده سازی آن با هدف افزایش کیفیت خدمات است که افزایش رضایتمندی مردم و کاهش هزینه را منجر می شود.
مدیرعامل آبفامازندران نیزدر سخنانی ضمن اشاره به اهمیت GIS در سازمانها، شرکتها و نهادها گفت: سامانه اطلاعات جغرافیایی دایره المعارف هر سازمانی است که سازمانها برای رسیدن به اهداف خود نیاز به آن دارند.
مهندس بهزاد برارزاده با بیان اینکه GIS در شرکتهای خدمات رسان به عنوان واحدی پشتیبان برای معاونتها و بخشهای مختلف محسوب می شود، افزود: شرکت آب و فاضلاب مازندران آمادگی دارد از تجربیات، ایده ها و تفکرات سایر استانها در بخش GIS بهره گیرد وتجربیات خود را به اشتراک بگذارد.
وی ادامه داد: تا کنون با کمک این سامانه اقدامات خوبی در حوزه های مختلف از جمله بهره برداری، شبکه های آب و فاضلاب، تاسیسات، پروژه های عمرانی و شناسایی ورفع موانع و…. انجام شد.
دبیر شورای راهبری و مسئول GIS شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این همایش GIS را یک ابزار فناوری اطلاعات عنوان و تصریح کرد: این فناوری طیف گسترده ای از سازمانها را شامل می شود.
مهندس محرابی، با بیان اینکه GIS نوعی اطلاعات توزیع یافته است که در آن اجزای سیستم مانند داده، پردازش، ارائه دهنده و کاربر اطلاعات در یک مکان قرار ندارند که پس از ثبت، آنها بصورت لایه به لایه اطلاعات را تکمیل، تفکیک و کنترل می کند.
وی، خاطرنشان کرد: این سامانه برای کمک به مردم تعریف شده بنابراین جز با همراهی و حمایت همگان دستیابی به اهداف آن ممکن نخواهد بود.
در ادامه مهندس ملک زاده مدیر دفتر فناوری و توسعه الکترونیک آبفامازندران به تشریح اقدامات صورت گرفته در بخش سامانه اطلاعات جغرافیایی در این شرکت پرداخت.
گفتنی است در پایان این مراسم از فعالان واحد GIS شرکت آب و فاضلاب مازندران قدردانی شد.