همایش مدیریت مصرف در شهرستان ملکشاهی

همایش مدیریت مصرف با حضور معاون محترم فرماندار و مدیر محترم دفتر حراست و امور محرمانه شرکت و بخشداران محترم مرکزی و گچی و شهرداران محترم ارکواز و دلگشا و مهر وهمچنین دهیاران روستاههای سطح شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش برقآب، به نقل از روابط عمومی برق شهرستان ملکشاهی امروز مورخ ۱۴۰۲.۰۳.۲۲ همایش مدیریت مصرف با حضور معاون محترم فرماندار و مدیر محترم دفتر حراست و امور محرمانه شرکت و بخشداران محترم مرکزی و گچی و شهرداران محترم ارکواز و دلگشا و مهر وهمچنین دهیاران روستاههای سطح شهرستان در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه معاون فرماندار در خصوص لزوم مدیریت مصرف در سطح ادارات شهرستان و همچنین در مدار قرار گرفتن دیزل ژنراتورها جهت کمک به حفظ و پایداری شبکه و همچنین جلوگیری از خاموشی به مشترکین تاکید نمودند.

سپس مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت هم در خصوص چالش های پیش رو صنعت برق و ارائه راهکار در این خصوص پرداختند.وبر لزوم همکاری توسط همه ارگان ها و سازمان ها وادارات و دهیاری های سطح شهرستان جهت عبور از پیک تابستان تاکید داشتند.ایشان از تمامی دهیاران خواستند ضمن اطلاع رسانی در سطح روستا و در حسینیه ها و همچنین مساجد ، شیوه پرداخت پاداش به مشترکینی که مصرف برق خود را کاهش دادند نیز اطلاع رسانی صورت گیرد.

مدیر دفتر حراست و امور محرمانه شرکت همچنین به چالشی که ماینرها برای شبکه برق ایجاد کردند پرداخت و به استفاده غیر مجاز توسط دارندگان این ماینرها با توجه به مصرف برق زیاد این دستگاهها و لزوم مقابله با این افراد که ضمن تهدید شبکه ،برق مشترکین رانیز دچار اخلال می کنند پرداخت و بر لزوم شناسایی این افرادتاکید نمودند که همه همشهریان در صورت مشاهده حتما همکاران صنعت برق و یا دفتر حراست را در جریان موضوع قرار دهند و بر لزوم مدیریت مصرف برق در پارک ها و معابر سطح شهرستان توسط شهرداری های سه شهر تاکید نمودند.

سپس مدیر برق شهرستان به تشریح برنامه های گذر از پیک تابستان پرداختند و با علام این موضوع که امسال پیک استان از ۵۰۰MW عبور می کند به لزوم برنامه مدیریت اضطراری بار پرداختند و از برنامه ابلاغی دیسپاچینگ ملی جهت کاهش ۴۵MW مصرف برق در استان و شیوه کاهش این میزان صحبت نمودند. مهندس چگنی افزودند که جهت کاهش۴۵MW نیاز به کاهش۴مگاوات در حوزه صنعت و ۲۲مگاوات در حوزه کشاورزی ،۸مگاوات در حوزه عمومی واداری،۲مگاوات در حوزه تجاری ،۳مگاوات در حوزه مولد و ۶مگاوات در حوزه خانگی می باشد.

ایشان به اجرای برنامه های پاسخگویی بار در قالب ۶طرح شامل جلب همکاری مشترکین صنعتی،کشاورزی،اداری،مولدهای اضطراری و جایگاههایCNGپرداختند. مهندس چگنی افزودند با توجه به اینکه نیاز به مدیریت مصرف در ساعات پیک بار بین ۱۸-۱۱و ۲۳-۲۱ می باشد و مشترکین باید در این ساعات سیستم های سرمایشی را بر روی دمای آسایش (کولر گازی روی دمای ۲۵ درجه و کولرآبی روی دور کند ) تنظیم نمایندودر این ساعات از وسایل پر مصرف از قبیل اتو و جاروبرقی وماشین لباسشویی استفاده ننمایند.

مهندس چگنی همچنین با اشاره به برنامه مدیریت بار در سطح شهرستان افزودند با توجه به اینکه شهرستان فاقد شهرک صنعتی به صورت فعال می باشد نیاز به همکاری واحد های صنعتی و کشاورزی و جایگاه CNG و همچنین مشترکین دیماندی می باشد.و اعمال محدودیت جهت اشتراک های صنعتی و مشترکین دیماندی طی یک روز در هفته و پنج شنبه ها از ساعت ۱۱صبح تا ۱۱ شب می باشد که برق این مشترکین در این ساعات قطع می باشد ونیاز است که این مشترکین برای این روز برنامه ریزی نمایند.همچنین اشتراک های کشاورزی ضمن همکاری از ساعت ۱۱تا ۱۸ بقیه ۱۹ ساعت شبانه روز را برق رایگان استفاده می نمایند.

مدیر برق شهرستان در خصوص اعمال پاداش به مشترکین خانگی اعلام نمودند که هر مشترکی که مصرف برق خودرانسبت به سال گذشته کاهش دهد تا ۲۰ برابر پاداش دریافت می‌کند که این مبلغ پاداش بی سابقه می باشد بدین صورت که مشترکی در سال گذشته در پیک ۳۰۰KWمصرف داشته والان ۲۰۰KWبرق مصرف نماید ۱۰۰kWبرق کاهش داده شده رابانرخ ۲۰۰۰ تومان یعنی ۲۰۰۰۰۰تومان پاداش دریافت می‌کند واین مشترک علاوه بر اینکه پولی پرداخت نمی کند بستانکار نیز می گردد. وی همچنین به برنامه پایش بار ادارات از ۱۵ خرداد پرداختند وتاکید نمودند که با حضور نماینده فرماندار ازتمامی ادارات بازدید واداراتی که برق مصرفی خود را به میزان ۳۰ درصد سال گذشته کاهش ندهند در مرحله اول اخطار ودر مرحله بعد ضمن پایش باراداره به مراجع ذیصلاح معرفی می گردند.

مهندس چگنی درپایان ضمن درخواست کمک وهمکاری از سوی تمامی ادارات وارگان ها و سازمان ها تاکید نمودند در صورت رعایت الگوی مصرف توسط همه مشترکین انشالله تابستان امسال هم ضمن پایداری شبکه هیچ گونه خاموشی به مشترکین خانگی اعمال نگردد.

در پایان همایش با حضور مدیر محترم دفتر حراست و امور محرمانه شرکت از سایت ها وخبرگزاری های فعال سطح شهرستان که با این امور همکاری داشتند تقدیر و تشکر به عمل آمد‌.