به مناسبت هفته پدافند غیرعامل:

همایش امنیت سایبری برگزار شد

به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و به میزبانی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، همایش امنیت سایبری با حضور مدیران و کارکنان صنعت آب و برق استان زنجان با هدف آمادگی در برابر تهدیدهای سایبری و رویکردهای تشخیص، پیشگیری و اقدام برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، پیام جوادی، مدیرعامل این شرکت با اشاره به لزوم آمادگی برای کاهش آسیب‌پذیری گفت: پدافند غیرعامل در واقع علاج واقعه قبل از وقوع است و باید ایمن‌سازی مراکز حیاتی، حساس و مهم با توسعه کمی و کیفی نیروی انسانی متخصص برای ارتقای بقا در شرایط بحرانی بیش از پیش در دستگاه‌های مختلف مورد توجه باشد.

جوادی، پایدارسازی شبکه توزیع برق را برای حفظ زیرساخت‌های حیاتی کشور لازم دانست و افزود: با توجه به تهدیدات مختلف دشمنان کشور و همچنین بروز بحران‌های طبیعی باید با مسلح شدن به تخصص و توسعه کمی و کیفی وافزایش توان اجرایی از پایداری جریان انرژی و زیرساخت‌های کشور آماده شد.

در این همایش با حضور دکتر کمال محمدی اصل از استید دانشگاه زنجان مباحث آمادگی در برابر تهدیدات شامل: بازدارندگی در برابر تهدیدات، پایداری شبکه، کاهش آسیب‌پذیری و مقاوم‌سازی ساختاری، ذخیره‌سازی و توسعه و تداوم کارکردهای ضروری ارائه شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در این همایش از واحدهای اجرایی همکار در رزمایش بزرگ آمادگی در برابر سیل شمالغرب کشور که همزمان با هفته پدافندغیرعامل سال ۱۴۰۰ برگزار گردید تجلیل شد.