هماهنگی شناسایی و جمع آوری مزارع غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال

نخستین جلسه کمیته استانی استخراج رمز ارز در هرمزگان به منظور هماهنگی برای شناسایی و جمع آوری مزارع غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال آغاز به کار کرد. این نشست باحضور مهندس عبدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان و نمایندگان اداره کل اطلاعات هرمزگان، نیروی انتظامی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان صنعت،معدن و تجارت […]

نخستین جلسه کمیته استانی استخراج رمز ارز در هرمزگان به منظور هماهنگی برای شناسایی و جمع آوری مزارع غیرمجاز استخراج ارز دیجیتال آغاز به کار کرد.

این نشست باحضور مهندس عبدی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان و نمایندگان اداره کل اطلاعات هرمزگان، نیروی انتظامی، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سازمان صنعت،معدن و تجارت و سازمان جهاد کشاورزی برای هماهنگی دستگاههای اجرایی به منظور مبارزه با گسترش استفاده از دستگاههای غیرمجاز برگزار شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق در این جلسه گفت: طبق پیش بینی های صورت گرفته حدود ۴ درصد مصرف برق استان مربوط به دستگاههای تولید ارز دیجیتال است. مهندس هاجر عبدی افزود: تاکنون ۶۱۳ دستگاه غیرمجاز توسط نیروهای شرکت توزیع برق شناسایی و کشف شده که عمده آنها مربوط به شهرستانهای غرب استان است. تولید رمز ارز با استفاده از برق خانگی یا کشاورزی ممنوع است که صورت کشف این دستگاهها در منازل یا زمینهای کشاورزی صاحب اشتراک علاوه بر جریمه به عنوان متخلف به مراجع قانونی معرفی می شود.
استفاده از این دستگاهها منوط به دریافت مجوز فعالیت از سازمان صنعت و معدن است و برق مراکز استخراج ارز دیجیتال با تعرفه خاصی واگذار می شود.
به گفته وی، استفاده دستگاههای رمز ارز از برق خانگی و کشاورزی علاوه بر غیرقانونی بودن، باعث افت ولتاژ و فشار به شبکه برق رسانی می شود. استفاده از این دستگاهها در منازل فشار زیادی به شبکه برق خانگی وارد کرده که منجر به آسیب دیدن سایر لوازم برقی در منازل وحتی آتش سوزی می شود.