در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

هفته مدیریت مصرف فرصتی برای مرور اهمیت انرژی و صرفه جویی آن در زندگی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی با اشاره به آغاز هفته مدیریت مصرف برق همزمان با آغاز تابستان این هفته را فرصتی برای مرور اهمیت انرژی و صرفه جویی آن در زندگی عنوان کرد.

 با اشاره به نام گذاری هفته اول تابستان  به عنوان هفته گرامیداشت مدیریت مصرف اظهار کرد: همزمان با آغاز تابستان استفاده از انرژی الکتریکی در کشور به اوج خود می‌رسد، مشترکین خانگی برای تامین سرمایش خانه، مشترکین صنعتی به دلیل فصل کار و مشترکین کشاورزی نیز به دلیل فصل کشاورزی بیشترین نیاز را به مصرف برق دارند.

وی افزود: فصل مشترک تمامی فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در تابستان نیاز به انرژی الکتریکی است و این نیاز فزاینده با مشکلاتی که دچار آن هستیم از جمله وارد آمدن فشار به شبکه و تجهیزات انتقال و توزیع برق همچنین محدودیت تولید برق اهمیت مدیریت مصرف برق را دوچندان می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: با توجه به ابعاد گسترده مصرف انرژی هر روز از هفته مدیریت مصرف تحت عنوان خاصی نام گذاری شده است تا  از این فرصت برای مرور ارتباط مصرف انرژی با موضوعات مختلف بهره ببریم.

کیامهر اشاره کرد: اول تیرماه به عنوان اولین روز از تابستان و اولین روز هفته مدیریت مصرف تحت عنوان «مدیریت مصرف انرژی و آموزه های دینی » نام‌گذاری شده است؛ دوم تیرماه به عنوان «مدیریت مصرف انرژی درخانه و خانواده»،سوم تیرماه نیز به عنوان «مدیریت مصرف انرژی با رویکرد حفظ محیط زیست وجلب مشارکت های مردمی» نام گذاری شده است.

وی اضافه کرد: چهارمین روز از هفته مدیریت مصرف با عنوان «مدیریت مصرف انرژی برای نسل آینده دانش آموزان و داشجویان»، پنجم تیرماه با عنوان «مدیریت مصرف انرژی و تولید و اشتغال دانش بنیان»، ششم تیرماه به عنوان «مدیریت مصرف انرژی در صنایع و کشاورزی» و روز آخر از هفته مدیریت مصرف نیز با عنوان «مدیریت مصرف انرژی و رسانه» نام گذاری شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اعلام کرد: برنامه‌هایی به منظور اطلاع رسانی و ارتباط موثر با هر یک از گروه های ذی نفع نام گذاری شده در هفته مدیریت مصرف داریم تا بتوانیم اهداف و برنامه های مدیریت مصرف برق در تابستان ۱۴۰۱ را به صورت موفق اجرایی کنیم.

کیامهر در خاتمه از مشترکین برق استان خواست با مصرف بهینه صنعت برق را یاری کنند.