هشدار یخ زدگی کنتورهای آب در فصل سرما و یخبندان

همزمان با آغاز ماه های سرد سال و کاهش دما، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قزوین نسبت به احتمال یخ زدگی لوله ها و کنتور های آب به مشترکین هشدار داد.

به گزارش روابط عمومی، عین اله رمضانی با اعلام مطلب فوق اشاره کرد: احتمال ترکیدگی لوله های روباز و کنتورهای آب در سرمای شدید وجود دارد و لذا از مردم می خواهیم تا نسبت به استفاده از پوشش های مناسب برای عایق بندی کنتورها و لوله های روباز اقدام کنند.

وی تصریح کرد: عایق نمودن اطراف کنتور به وسیله پشم شیشه، گونی، موکت، البسه فرسوده و … در محفظه کنتور و عایق بندی لوله های آب در فضای باز ساختمان از جمله اقدام هایی است که شهروندان و روستانشینان می توانند در خصوص پیشگیری از یخ زدگی لوله ها و کنتورها انجام دهند.

معاون بهره برداری و توسعه آب آبفای استان قزوین در ادامه اضافه کرد: در زمان بروز یخ زدگی از انجام کارهایی همچون ریختن آب جوش بر روی کنتور و روشن کردن آتش در حوضچه کنتور جداً خودداری کرده و برای خارج نمودن کنتور از حالت انجماد از وسایلی همچون سشوار و بخار شو استفاده شود.

رمضانی ضمن اشاره به لزوم جلوگیری از باز گذاشتن شیر آب برای پیشگیری از یخ زدگی افزود: ترکیدگی کنتور ها علاوه بر وارد کردن خسارت و تخریب ساختمان، منجر به هدر روی حجم بسیار زیادی آب نیز می شود که جلوگیری از این امر به وسیله ی روش های بسیار ساده قابل پیشگیری می باشد.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان قزوین در پایان یاد آوری کرد: مرکز ارتباطات مردمی شرکت آب و فاضلاب استان با شماره تماس ۱۲۲ پاسخگوی سوال ها و راهنمایی همشهریان بوده و در روستاها نیز اهالی می توانند از خدمات آبدار روستای خود استفاده کنند.