نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان:

مردم باید بدانند آبی که در اختیار دارند به سختی و مشقت به دست آنها می سد

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل، معاونین و جمعی از مدیران مناطق تابعه شرکت آب و فاضلاب کاشان با حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمدرضا اسدی ضمن ارائه گزارش عملکرد آبفای کاشان گفت: این شرکت تنها دستگاه اجرایی در سطح شهرستان است که به صورت مستقل مدیریت می شود و مستقیماً با تهران و وزارت نیرو در ارتباط است.
رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل آبفای کاشان حوزه تحت مدیریت خود را دو شهرستان کاشان و آران بیدگل بیان کرد که وظیفه آبرسانی به ۱۲ شهر و ۶۶ روستا در منطقه را برعهده دارد.
وی در ادامه به تشریح وضعیت آب در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل پرداخت و بیان کرد: کاشان هم اکنون با خشکسالی و بحران آبی به لحاظ کمی و کیفی مواجه است و ۸۰ درصد آب شرب و بهداشتی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از طریق چاه‌هایی تأمین می‌شود که در نقاط مختلف دشت کاشان حفر شده است ولی کیفیت این آب به تنهایی برای شرب مناسب نیست. به همین خاطر با آب انتقالی از زاینده‌رود مخلوط شده تا به کیفیت قابل قبول برای شرب برسد.
محمدرضا اسدی گفت: از دیگر اقدامات آبفای کاشان اجرای طرح شبکه‌ی جمع‌آوری فاضلاب شهری کاشان و تعدادی از شهرهای تابعه است که اجرای این طرح در کاشان با اعتباری بالغ بر ۷۷ میلیون یورو از طریق اعتبارات بانک توسعه اسلامی محقق شده است و در حال حاضر ۴۵ درصد از شهر کاشان را تحت پوشش قرار داده است و از این مقدار ۲۲ درصد از فاضلاب خانگی به شبکه‌ی جمع‌آوری فاضلاب شهری وصل شده است.
وی افزود: ظرفیت تصفیه‌خانه که با جدیدترین تجهیزات و به صورت مدرن احداث شده است ۳۰۰ لیتر در ثانیه است که در حال حاضر با ظرفیت ۱۱۰ لیتر در ثانیه در حال بهره‌برداری است. تحقق ظرفیت کامل و نهایی تصفیه‌خانه فاضلاب شهری شهر کاشان در گرو مشارکت شهروندان در مناطق بهره‌برداری است و ضروری است فاضلاب خانگی به شبکه‌ جمع‌آوری فاضلاب شهری متصل شود.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان ضمن تقدیر از عملکرد شرکت آبفای کاشان گفت: هر خدمتی به مردم خدمت به عیال و خانواده امام زمان(ع) است. هرخدمتی که شما به مردم می کنید قبل از اینکه به گوش آنها برسد به گوش امام زمان می رسد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی با بیان اینکه خداوند از آب به همه چیز حیات داده است گفت: مردم باید بدانند آبی که در اختیار دارند به سختی و مشقت به دست آنها می سد و تا با رعایت الگوی مصرف و اسرف نکردن استفاده بهتری از این نعمت خداوند داشته باشند.
سیدسعید حسینی افزود: شرکت آبفای کاشان با اقدامات فرهنگی و تبلیغی و تولید محتوای که باعث آگهی مردم و برانگیختن احسات آنها می شود می تواند در جلب مشارکت شهروندان در مدیریت مصرف بهینه آب و اقدام مشترکین برای نصب انشعاب فاضلاب اقدام کند.
وی در پایان تاکید کرد اگر اقدامی انجام شود که مردم بحران آبی منطقه کاشان را باور کنند و بدانند وصل انشعاب فاضلاب یک اقدام زیست محیطی و به نفع آنان است با مسئولین همراه خواهند شد.