هدفگذاری ۱۵۰۰ کیلومتری تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار در توزیع برق خراسان رضوی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: هدفگذاری امسال این شرکت در راستای افزایش تاب آوری، کاهش تلفات و کاهش خاموشی ها، تبدیل ۱۵۰۰ کیلومتر کابل سیمی به کابل خودنگهدار است.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی، محسن ذبیحی در بیست و هفتمین همایش تخصصی HSE در تربت حیدریه افزود: این طرح همچنین در کاهش سرقت انرژی و تجهیزات برق و همچنین سازگاری شبکه با محیط زیست بسیار موثر است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی با گرامیداشت فرا رسیدن روز ملی صنعت برق و روز کارگر اظهار امیدواری کرد، برگزاری چنین همایش هایی موجب یادآوری و متذکر شدن رعایت موارد ایمنی در فعالان صنعت برق باشد.

ذبیحی کسب گواهینامه بین المللی HSE توسط شرکت در سال ۱۴۰۰ را یکی از موفقیتهای بزرگ دانست و افزود: هرچند دستیابی به چنین موفقیتی، کار بزرگی است اما بهتر از آن رعایت موارد ایمنی است که در سیستم مدیریتی HSE به آن تاکید شده است.

وی اظهار داشت: مهمترین برنامه پیش روی شرکت در سال ۱۴۰۱، گذر موفق از پیک بار تابستان است و به همین منظور برنامه های متعددی در جهت مدیریت مصرف تدوین شده و لازم است هر کدام از ما در جای خود به وظیفه مان به درستی عمل کنیم.

ذبیحی اظهار داشت: نصب کنتورهای فرمان پذیر، افزایش نقاط اتوماسیون و نصب کلیدهای گازی از دیگر برنامه های مورد توجه شرکت است که ضرورت دارد متصدیان این بخش هم از مهارت کافی برخوردار باشند و هم بتوانند به شکل ایمن این بخش از کار را به اتمام برسانند.

وی بیان کرد: امسال با توجه به شرایط پیک بار، حجم کار فعالان صنعت برق بیشتر از سال قبل است که انتظار می رود مسوولان و سرپرستها کنترل بیشتری بر فعالیت همکاران این بخش داشته باشند.

ذبیحی همچنین نگهداری مناسب از ناوگان خودرویی و خودروهای عملیاتی را خواستار شد و گفت: بروز برخی از حوادث ناشی از عدم نگهداری مناسب از تجهیزات و خودروهای عملیاتی شرکت است و باید به این مساله توجه جدی شود.

وی ادامه داد: ما در مجموعه شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی در معنای عام یک خانواده هستیم و هر کدام از اعضای این خانواده از شان و منزلتی برخوردار هستند اما نقش های کاری شان متفاوت است لذا با تاکید بر شعار ( یک شرکت، یک خانواده) باید در ارتباط با همدیگر، احترام ها حفظ و جنبه نقدپذیری فرد ارتقا و احترام در پذیرش نقدها افزایش یابد.

وی اضافه کرد: در صورتی که تفکر “یک شرکت، یک خانواده” نهادینه شود، از بروز بسیاری از حوادث برای همکاران شرکت جلوگیری می شود.

شایان ذکر است، بیست و هفتمین همایش ایمنی (HSE) با محورهای بهداشت روان، گذر از پیک بار ۱۴۰۱ همراه با ایمنی و تجلیل از برترین های ایمنی در سال ۱۴۰۱ با مشارکت ۱۸۰۰ نفر از مدیران، سرپرستان، کارکنان گرو ههای عملیاتی و پیمانکاران شاغل در ۲۹ مدیریت برق شهرستان در ۱۲ منطقه به صورت همزمان برگزار شد.