نیروگاه طرشت مازوت سوز نیست و قابلیت آن را هم ندارد که مازوت بسوزاند

سیدیحیی نوبخت مدیرعامل نیروگاه طرشت با اشاره به اهمیت کیفیت هوای تهران گفت: نیروگاه طرشت (برق آلستوم) به عنوان قديمي ترين نيروگاه بخار فعال كشور با قدمت بيش از 63 سال، نماد صنعت نيروگاهي كشور است و همواره در راستاي اجراي استانداردهاي مبتني بر سيستم مديريت يكپارچه، علي الخصوص استاندارد مديريت زيست محيطي ISO14001:2015، اهتمام داشته است.

از این رو از سال ۱۳۷۱ کلیه تجهیزات مربوط به سوخت مازوت (از قبیل مشعل‎ها، ایستگاههای فورواردینگ، مخازن ذخیره  و … ) به طور کامل جمع آوری شده و واحدهای بخار این نیروگاه صرفاً با سوخت گاز طبیعی قادر به تولید انرژی الکتریکی می‎باشند و گزینه سوخت دومی جهت تولید انرژی الکتریکی در این نیروگاه وجود ندارد. نوبخت در ادامه افزود از طرفی کلیه واحدهای جدید منصوبه و در آستانه نصب در شرکت بهره‎برداری نیروگاه طرشت، تک سوخت بوده و تنها قابلیت کارکرد با گاز طبیعی را دارا می‎باشند.

نوبخت با اشاره به استراتژی شرکت گفت این نیروگاه در راستای الزامات استاندارد زیست محیطی ISO14001:2015  و پیرو همکاری با سازمان محیط زیست، به طور متناوب و فصلی از طریق مراجع ذی‏صلاح اقدام به پایش گازها و ذرات خروجی از دودکش‎ها نموده و همواره در اجرای این مهم موفق بوده است.

وی در پایان به شعار شرکت با عنوان”ما برآنیم تا طلایه‎دار توسعه پایدار در حوزه نیروگاهی کشور باشیم” تأکید نمود و گفت نیروگاه طرشت همواره مصمم به تحقق و پایداری این مأموریت می‎باشد.