نیروگاه رامین اهواز با سوخت گاز وارد مدار شد

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: واحد شماره ۶ این مجموعه طی چند روز گذشته به دلیل افت فشار گاز ناچار به استفاده اضطراری از مازوت شده بود که با تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه هم اکنون این واحد ۳۱۵ مگاواتی نیز با گاز طبیعی در حال تولید برق مشترکان است.
به گزارش برقاب :”محسن حافظی” با اشاره به اینکه تمامی واحدهای نیروگاه رامین اهواز در حال حاضر با سوخت گاز در حال فعالیت هستند، افزود: این نیروگاه هیچ تمایلی به استفاده از سوخت مازوت ندارد و در شرایط خاص و اضطراری که دچار محدودیت و یا عدم تامین گاز مورد نیاز خود می‌شویم ناگزیریم برای جلوگیری از قطع برق هموطنان و جلوگیری از بروز خاموشی‌ها از مازوت به عنوان سوخت اضطراری به صورت محدود و موقت استفاده کنیم.
وی ادامه داد: نیروگاه رامین اهواز  دارای ۶ واحد تولید برق است که هم اکنون یک واحد آن به دلیل تعمیرات اساسی از مدار خارج است و پنج واحد آن نیز در حال استفاده از سوخت گاز هستند.
حافظی گفت: استفاده از سوخت مازوت تبعات مخرب زیادی بر تجهیزات نیروگاهی به ویژه بویلرها و بسکت‌های ایرهیتر وارد می‌کند و استهلاک تجهیزات را به شدت بالا می‌برد. به طوری که سال گذشته نیز به دلیل استفاده محدود از این سوخت در واحد شماره ۶ متحمل هزینه تقریبی به میزان ۴۰۰ میلیارد ریال شدیم و هم اکنون نیز این آثار پابرجا است.
مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز سوخت اصلی این نیروگاه را گاز طبیعی اعلام کرد و افزود: تولید پایدار انرژی حیاتی برق و خدمت‌رسانی مستمر به مردم رسالت اصلی ما است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نمی‌کنیم.
وی صیانت از محیط زیست را از اولویت‌های نیروگاه رامین در فرآیند تولید برق دانست و بکارگیری این ‌نیروگاه از سوخت گاز را باعث افزایش طول عمر تجهیزات و سهولت در بهره‌برداری، کاهش محدودیت‌های واحد‌ها و کاهش هزینه‌های سرویس و نگهداری و نهایتا افزایش طول عمر نیروگاه رامین عنوان کرد.
بنا بر این گزارش نیروگاه رامین اهواز با ۶ واحد تولیدی بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است و نقش مهمی در تامین برق مورد نیاز استان خوزستان و پشتیبانی از شبکه سراسری برق کشور بر عهده دارد.