با حضور مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق استان البرز

نیروگاه انرژی خورشیدی بر بام شعبه مرکزی بانک ملی کرج افتتاح شد

با حضور دکتر مسعود خواجه‌وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز و آقای یوسفعلی مهرپویا مدیر امور شعب بانک ملی استان البرز ، نیروگاه انرژی خورشیدی بر بام شعبه مرکزی بانک ملی ایران در کرج، افتتاح شد.

به گزارش برقاب، با حضور دکتر مسعود خواجه‌وند مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان البرز و آقای یوسفعلی مهرپویا مدیر امور شعب بانک ملی استان البرز ، نیروگاه انرژی خورشیدی بر بام شعبه مرکزی بانک ملی ایران در کرج، افتتاح شد.
این نیروگاه خورشیدی به ظرفیت ۴۰ کیلووات با ۷۳ عدد پنل با توان هر یک ۵۵۰ وات افتتاح و بهره برداری شد.
آقای مهرپویا در ابتدای این مراسم ضمن معرفی مشخصات فنی این نیروگاه هدف از این پروژه را حفظ محیط زیست با توجه به مسئولیت اجتماعی ،اخلاقی و حقوق عام و الزامات زیست‌محیطی پیوست اجرای پروژه‌ها بیان کردند و اظهار امیدواری نمودند که راه‌اندازی این نیروگاه در مصارف برق شعبه و اهداف صنعت برق در راستای مصرف بهینه برق و خدمت رسانی شایسته به مردم بسیار تاثیرگذار باشد.
ایشان اضافه کردند: این مجموعه دومین نیروگاه خورشیدی به بهره برداری رسیده در مدیریت شعب بانکهای ملی استان البرز می باشد و همچنین برنامه‌ریزی هایی جهت راه اندازی نیروگاه خورشیدی در سایر شعب بانک ملی در شهرهای اشتهارد ، نظرآباد و هشتگرد صورت پذیرفته است. امیدواریم این اقدام در برش استانی موجب ایجاد انگیزه در سایر دستگاه‌های استان و در سطح ملی الگویی برای سایر شعب بانک ملی باشد.
دکتر خواجه‌وند مدیرعامل شرکت توزیع  برق البرز در آیین افتتاحیه این نیروگاه ضمن تشریح ناترازی های تولید و مصرف برق در کشور، از ۱۸۰ برنامه مدون وزارت نیرو جهت گذر موفق از پیک مصرف تابستان خبر داد که از جمله برنامه‌های گذر از پیک در بخش اداری ، تغییر ساعات کاری ادارات، برنامه‌ریزی جهت کاهش مصرف برق در ساعات کاری و به کارگیری انرژی‌های نو در تامین ۲۰ درصد از مصرف برق بخش های اداری می باشد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق استان البرز در ادامه افزودند: در استان البرز اقدامات موثر در خصوص واگذاری زمین جهت ساخت نیروگاه خورشیدی به سرمایه گذاران بخش خصوصی صورت گرفته تا به ظرفیت مولد استان البرز کمک کنند.
در پایان دکتر خواجه‌وند از اقدام بانک ملی در راه‌اندازی و بهره برداری از این نیروگاه خورشیدی قدردانی نمودند و این روز را روز خوبی برای انرژی های نو در استان البرز اعلام کردند و اظهار امیدواری نمودند سایر ادارات استان نیز از این اقدام شایسته الگو برداری نموده و به این سمت حرکت نمایند.