نیاز سالانه ۲۵۰ میلیون متر مکعبی آب برای مصارف مختلف در گرگانرود

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: : سالانه به تقریباً ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب برای مصارف کشاورزی، محیط زیست، شیلات، پایداری سدها و در نظر گرفتن تبخیر، از سد بوستان تا دریا در حوضه رودخانه گرگانرود نیاز داریم اما امسال با توجه به شرایط خشکسالی تاکنون فقط ۱۱۵ میلیون مترمکعب آب موردنیاز را در اختیار […]

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: : سالانه به تقریباً ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب برای مصارف کشاورزی، محیط زیست، شیلات، پایداری سدها و در نظر گرفتن تبخیر، از سد بوستان تا دریا در حوضه رودخانه گرگانرود نیاز داریم اما امسال با توجه به شرایط خشکسالی تاکنون فقط ۱۱۵ میلیون مترمکعب آب موردنیاز را در اختیار داشتیم.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، سید محسن حسینی با حضور در دفتر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) استان گلستان، نقش فعالان عرصه اطلاع‌رسانی در انتشار به موقع، دقیق و صحیح اخبار را ستودنی دانست و گفت: در شرایطی که شاهد توسعه رسانه‌های اجتماعی در بین اقشار مختلف هستیم، این نقش در پیشگیری از شایعات و انتشار اخبار نادرست بیش از پیش نمایان شده است.
وی افزود: یکی از راه‌های توسعه جامعه، عزم جدی خبرنگاران در آگاهی‌رسانی به مردم است.
حسینی با اشاره به اقدامات این شرکت در حوزه آبرسانی، گفت: شرکت آب منطقه‌ای در بخش آبرسانی به برخی شهرها تکالیفی دارد که در حال انجام است. از جمله آنها می‌توان به حفر تعدادی چاه، شبکه‌های جمع کننده آب، شبکه‌های برق‌رسانی، شبکه‌های انتقال آب و مخازن تا اتصال به شبکه‌های توزیع آب در شهرهایی که هدف طرح‌های آبرسانی هستند، اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: اعتبارات طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌ای از ۱۴ میلیارد تومان سال گذشته، به ۱۱۹ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ افزایش پیدا کرده ‌است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان با اشاره به مسائل مربوط به آب شرب در مرکز استان، گفت: برای طرح‌های آبرسانی در شهرستان گرگان ۶۰ میلیارد تومان در نظر گرفته ‌شده است.
وی در ادامه در خصوص نحوه مدیریت آب سدها، گفت: از سال ۸۷ کمیته توزیع آب سدها در استان با حضور نمایندگان آب منطقه‌ای، جهاد کشاورزی، شیلات، تعاون روستایی، فرمانداری‌ها، نیروی انتظامی و دادگستری شهرستان‌های گنبدکاووس، آق‌قلا و گمیشان راه‌اندازی شد.
حسینی تصریح کرد: از زمانی که این کمیته شکل گرفته، نتایج بسیار خوبی گرفته‌ایم و با کمترین مشکل در زمینه توزیع آب روبه‌رو شده‌ایم.